צה"ל: "הייתה עלייה בפניות להפסקת מילואים - הצבא מצוי בכשירות"

למרות ההצהרה כי הצבא נמצא בכשירות, דובר צה"ל מתריע כי אם אנשי מילואים לא יתייצבו לאורך זמן - תהיה פגיעה בכשירות הצבא. הרמטכ"ל הלוי: "עלינו לקרב את אנשי המילואים. מי שקיבל החלטה בלב כבד שלא להתייצב - צה"ל צריך אתכם"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 25/07/23 18:42 ז באב התשפג

צה"ל: "הייתה עלייה בפניות להפסקת מילואים - הצבא מצוי בכשירות"
הרמטכ"ל הלוי, היום, צילום: דובר צה"ל

לאחר שחוק צמצום עילת הסבירות עבר הכנסת, בקרב מתנגדי הרפורמה המשפטית מתגברים הקריאות לסרבנות ולהפסקת התנדבות למילואים. ברקע הדברים האלה משחררים היום (ג') צה"ל הודעה עדכון חריגה בה הם אומרים כי הצבא כרגע נמצא בכשירות. בשיחה שערך היום הרמטכ"ל הוא אומר: "כוח המגן של צה"ל מורכב מכל חייל, כל מפקד, במילואים ובסדיר".

המסר של הרמטכ"ל צילום: דובר צה"ל

ההודעה החריגה של דובר צה"ל

בהודעה שמפרסם היום דובר צהל"ל דניאל הגרי, הוא אומר כי "בנקודת הזמן הנוכחית, צה"ל מצוי בכשירות. הייתה עלייה בפניות להפסקת שירות מילואים, לצד זאת מתקיים שיח בין מפקדים למשרתים". יחד עם זאת מתריע הגרי כי אם אנשי מילואים לא יתייצבו לאורך זמן "תהיה פגיעה בכשירות הצבא, מדובר בתהליך הדרגתי שיושפע בהתאם להתייצבותם של אנשי המילואים".

תא"ל דניאל הגרי

דובר צה"ל דניאל הגרי, הצבא בכשירות. צילום: דובר צה"ל

"מי שקיבל החלטה בלב כבד שלא להתייצב, צה"ל צריך אתכם"

הרמטכ"ל הרצי הלוי התבטא היום גם הוא בנושא ואמר: "ימי מחלוקת ומשבר דורשים להדגיש את המשותף והמאחד - משימת ההגנה על המדינה היא המחויבות העמוקה שלנו. צה"ל נכון ומוכן לכל אתגר, זהו הציווי שלנו להבטחת קיום המדינה".

"עלינו לקרב את אנשי המילואים היקרים לנו מאוד שתרומתם לביטחון המדינה רבה" אמר הלוי, "גם מי שקיבל החלטה בלב כבד שלא להתייצב, צה"ל צריך אתכם. רק יחד נגן על הבית. נתאמן, נתכונן ונעשה ביחד. נבחר לעמוד איתן נוכח אתגרי התקופה המורכבת הזו. יש לנו אחריות רבה".

הרמטכ"ל, היום

הרמטכ"ל, היום צילום: דובר צה"ל