"אהיה בצד הנכון": האמירה החריגה של ראש המוסד

המחאה נגד הרפורמה המשפטית הגיעה גם למוסד? חלק מעובדי הארגון ביקשו להיפגש עם ראש המוסד דדי ברנע על מנת לדון בהשלכות החקיקה, שם אמר להם כי "כרגע זו לא העת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/23 13:31 ו באב התשפג

"אהיה בצד הנכון": האמירה החריגה של ראש המוסד
ראש המוסד דדי ברנע, שיחה עם חלק מהעובדים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בזמן שחלף מאז החלה הממשלה לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית, נשמעו קולות בציבור המתנגדים לרפורמה. בתחילה, הטלטלות מהרחוב הישראלי לא הצליחו לחדור לשורות מערכת הביטחון וצה"ל, דבר שחלף עם גילויי הסרבנות ואי ההתייצבות למילואים בחודשים האחרונים. אז האם הטלטלה הציבורים חדרה גם לשורות המוסד?

האמירה של ראש המוסד לעובדים

על פי דיווח של מערכת התוכנית "עובדה", נערך הבוקר (ב') כנס של חלק מעובדי הארגון בו ביקשו להיפגש עם ראש המוסד דדי ברנע על מנת לדון במשמעות החקיקה עליה יצביעו היום בכנסת. על פי הדיווח, אמר ראש המוסד לנוכחים כי "אם המצב יגיע למשבר חוקתי אהיה בצד הנכון, אבל כרגע זו לא העת".

ראש המוסד לשעבר קרא לעצור את החקיקה

אתמול, פרסם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, טור ב"ידיעות אחרונות" בו הוא קרא לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית לטובת הידברות ולהשאיר את צה"ל מחוץ למחלוקת. לדבריו, הוויכוח סביב הרפורמה המשפטית וגילויי סרבנות מסכנים את חוסנה הביטחוני־הלאומי של מדינת ישראל "בטווח הזמן המיידי".

יוסי כהן,

יוסי כהן, קרא לעצור את החקיקה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"החודשים האחרונים היוו מבחינתי", פתח כהן את הטור, "ברמה האישית, אתגר שכמותו לא פגשתי בכל 42 שנות עיסוקי בביטחון הלאומי - בתחילה בצה"ל, כלוחם ומפקד בשירות קרבי, בהמשך במוסד במגוון תפקידים מבצעיים עד לתפקידי כראש המוסד, ובהמשך כראש המטה לביטחון לאומי. לכן פעלתי בתקופה האחרונה כמיטב יכולתי לחבר בין אנשים שונים, ממגזרים שונים, בעלי דעות שונות - וזאת לשם מטרה מרכזית אחת, והיא הגעה להליך נכון יותר של הידברות. לדאבוני, מאמצים אלה של אחרים בעם ושלי לא צלחו".