הפלשתינים יפרסמו את תוצאות הבגרויות - בגוש עציון נערכים לירי וזיקוקים

בשנים האחרונות נוצרה מסורת חדשה ביו"ש, הפלשתינים חוגגים את תוצאות הבגרויות בירי מאסיבי וזיקוקים. בצה"ל נערכים לסכל את ההשפעה על היישובים הישראליים | תושבים בגוש עציון קיבלו הודעות אזהרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/23 21:03 א באב התשפג

הפלשתינים יפרסמו את תוצאות הבגרויות - בגוש עציון נערכים לירי וזיקוקים
נער פלשתיני חוגג עם זיקוקים, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בשנים האחרונות נפוצה ברחבי יהודה ושמרון תופעה חדשה, תלמידי י"ב פלשתיניים חוגגים את קבלת תוצאות הבגרות בירי מאסיבי וירי זיקוקים, דבר שלא אחת זולג גם ליישובים היהודים ומסכן את חייהם. בצה"ל נערכים לאירוע שיתקיים מחר (ה') ברחבי יו"ש.

בצה"ל נערכים לירי וזיקוקים

בחטיבת יהודה נערכים לאירועים ומזהירים את התושבים מפני ירי וזיקוקים תוך שהם פועלים על מנת לשבש ולסכל את הירי במרחבים העלולים להשפיע על היישובים היהודיים. בהודעה של חטיבת יהודה נכתב: "מחר, יום חמישי 20.07.23 צפויות להתפרסם תוצאות מבחני הבגרות בשטחי הרשות הפלסטינית".

כוחות צה"ל, בכל שטח המחנה.

כוחות צה"ל, נערכים לבגרויות הפלשתיניים. צילום: דובר צה"ל

"בשנים האחרונות" נכתב בהודעה, "בתאריך זה וגם בימים שסביבו, אנו עדים לעלייה בשמיעות הירי והזיקוקים במרחב. חטיבת יהודה ויחידותיה תפעל על מנת לשבש ולסכל את הירי והזיקוקים במרחבים הקרובים המשפיעים על היישובים. ייתכנו שמיעות ירי מלב הכפרים. חטיבת יהודה תמשיך לעשות הכל על מנת לסכל כל ירי ישיר ועקיף בגזרתה ולשמור על בטחון התושבים בגזרה".

ההודעה שקיבלו תושבים בגוש עציון

בגוש עציון נשלחה הודעת אזהרה לתושבים בה נכתב: "מחר בשעות הבוקר צפויים להתפרסם ציוני הבגרות בשטחי הכפרים באזורנו. לעיתים קרובות, אירוע זה מלווה בירי באוויר ובזיקוקים, כוחות הצבא פרוסים בשטח למניעת זליגה לישוב. אנא ידעו את בני משפחותיכם".