המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תקוע: אסיר משוחרר מחברון

עמאר אלנג'אר בן 26 מהעיר חברון ואחד הפעילים של תנועת החמאס הוא המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תקוע | על פי דיווחים פלשתינים, הוא השתחרר לאחרונה מהכלא הישראלי

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/07/23 18:32 כז בתמוז התשפג

המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תקוע: אסיר משוחרר מחברון
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

הפיגוע בתקוע: לוחמי דובדבן וחטיבת עציון עצרו היום (א') בהכוונת שב"כ ואמ"ן את המחבל, עמאר אלנג'אר, שביצע פיגוע הירי בצומת תקוע הבוקר, לאחר שהסתתר בתוך מסגד העיר בית לחם. אלנג'אר, בן 26 מהעיר חברון ופעיל חמאס בעיר. על פי דיווחים פלשתינים ישב בעבר בכלא הישראלי בגין עבירות טרור.

בתוך כך, מצבו של אלראי קאפח בן 35 מהיישוב נוקדים שנפצע באורח קשה בפיגוע ירי בצומת תקוע שבגוש עציון, השתפר לאחר שנותח וכעת מצבו מוגדר בינוני. יחד עם אלראי נפצעו באורח קל שתי בנותיו בנות 9 ו-12, רחל ואביגיל. שלושתם פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים.

הנשק והרכב של המחבל צילום: דובר צה"ל

"הגענו למקום תוך דקות ספורות וראינו המולה רבה"

חובש בכיר במד"א נתנאל רבי, וחובש רפואת חירום במד"א אביחי טובי, שטיפלו בפצועים בפיגוע סיפרו: "הגענו למקום תוך דקות ספורות וראינו המולה רבה. גבר כבן 35 שכב על הכביש כשהוא בהכרה וסובל מפצעי ירי בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי בשיתוף כוח רפואה של צה"ל ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה ויציב. שתי פצועות נוספות שהתהלכו במקום, נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לבית החולים תוך מתן טיפול רפואי".

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראש המועצה האזורית גוש עציון, ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן שהגיע לזירת הפיגוע, מסר: "בוקר נורא עם בשורה קשה על פיגוע ירי אצלנו בגוש עציון. מדובר בפיגוע באזור שלא היו בו פיגועים שנים רבות. לא ניכנע לטרור שמנסה לשפוך דם יהודים ולגרש אותנו מארצנו. צוותי החירום והגורמים הרלוונטיים עומדים בקשר עם משפחת הנפגעים ופועלים ככל שניתן כדי לעזור לכלל התושבים".