גלנט מתנגד: החוק שיאסור החזרת גופות מחבלים לא יקודם

שר הביטחון הביע התנגדות לחוק של חבר הכנסת רביבו מהליכוד לפיו גופות מחבלים לא יוחזרו והחוק לא יעלה לוועדת השרים לענייני חקיקה. גלנט סבור שהחוק "לא ישיג את המטרה", רביבו הסיר את החוק מסדר היום

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/07/23 08:32 כג בתמוז התשפג

גלנט מתנגד: החוק שיאסור החזרת גופות מחבלים לא יקודם
גלנט, מסרב לחוק, צילום: Shir Torem/Flash90

חבר הכנסת אליהו רביבו מהליכוד הגיש הצעת חוק לפיה גופות מחבלים לא יוחזרו לבני משפחותיהם ויקברו בחלקת אויבי ישראל על ידי המדינה. שר הביטחון גלנט מביע התנגדות גורפת לחוק וטוען כי החוק רק "יתסיס את השטח" ולא יביא לשינוי. בעקבות התנגדותו של גלנט, החוק לא יקודם ולא יעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה, כך פורסם ב"ישראל היום".

סמוטריץ' הגיש בעבר חוק דומה

הצעת החוק קובעת כי "גופת אויב שנהרג כחלק מביצוע מעשה טרור לא תוחזר למשפחתו ותיקבר כפי שהיה נהוג בעבר במקרים דומים בבית קברות לחללי אויב. כמו כן מאפשרת ההצעה לראש הממשלה להורות על החזרת גופת אויב למשפחתו מטעמים מיוחדים" לשון הצעת החוק.

הצעות חוק דומות הוצעו בעבר על ידי בצלאל סמוטריץ' ועוד חברי כנסת כאשר גם חברי כנסת מהאופוזיציה דוגמת זאב אלקין ושרן השכל תמכו בעבר בחוק. חבר הכנסת רביבו אמר בעקבות ההחלטה כי "גישתי היא כי אכן מדובר בצעד נדרש. יחד עם זאת, כשחקן קבוצתי, ברור לי כי ללא תמיכת שר הביטחון, אין להצעת החוק הזו סיכוי להתקדם ולכן הסכמתי להסירה מסדר היום".

אליהו רביבו, הוריד את החוק מסדר היום

אליהו רביבו, הוריד את החוק מסדר היום צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רביבו יסיר את הצעת החוק מסדר היום

מלשכת שר הביטחון נמסר ל"ישראל היום" בתגובה: ,גופות של מחבלים לא מהוות נכס שמשפיע על ארגוני הטרור בעסקאות שבויים ונעדרים, למעט במקרים חריגים הקשורים למחבלי חמאס. למול מקרים אלה אנו נערכים בכל מקרה, ומשכך אין צורך בחוק זה".