הח"כ הסרוג חושף: הליכוד הציע לנו להצטרף לממשלה "במקום הקיצוניים"

חבר הכנסת חילי טרופר חשף כי בכירים בליכוד הציעו לסיעת המחנה הממלכתי להצטרף לממשלה: "הטענה שלהם היא מה אתם טוענים כלפי הקיצוניים? אין לנו ברירה אלא להישען עליהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/23 16:28 כא בתמוז התשפג

הח"כ הסרוג חושף: הליכוד הציע לנו להצטרף לממשלה "במקום הקיצוניים"
טרופר, הרגיז את לוין, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

בצל ההצבעה בקריאה ראשונה בכנסת על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, חבר הכנסת חילי טרופר התראיין היום (ב') לערוץ הכנסת וחשף כי שרים בכירים ומקורבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו פנו לאנשי המחנה הממלכתי להצטרף לממשלה "במקום הקיצוניים".

"הטענה שלהם היא מה אתם טוענים כלפי הקיצוניים? אין לנו ברירה אלא להישען עליהם"

בפתח הראיון, הבהיר טרופר כי המחנה הממלכתי לא תהיה חלק מהקואליציה ומהממשלה. "אנחנו לא נהיה בקואליציה ולא נהיה חלק מהממשלה. זה לא יקרה, אבל זה לא אפס או מאה. אם הם יעשו דברים טובים, נתמוך ואם הם יעשו דברים רעים נתנגד, הכל במסגרת החוק", אמר חבר הכנסת

חבר הכנסת נשאל על ידי המראיינים אם הליכוד פנה אליהם להצטרף לממשלה והשיב כי ישנם "גישושים מעת לעת". "הם מציעים לנו להיכנס במקום 'הקיצוניים'. הטענה שלהם היא מה אתם טוענים כלפי הקיצוניים? אין לנו ברירה אלא להישען עליהם", אמר טרופר. 

גנץ ונתניהו. ארכיון

"יש גישושים". גנץ ונתניהו. ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המהלך של גנץ רגע לפני החקיקה הדרמטית בכנסת

בפתח ישיבת סיעת המחנה הממלכתי, אמר בני גנץ כי פנה לנשיא המדינה בקריאה לכנס את ראש הממשלה ואת יו"ר האופוזיציה יחד איתו בכדי לדון בעצירה מיידית של החקיקה וחזרה להידברות לפני ההצבעה. 

בני גנץ |

בני גנץ | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"נוכח חומרת המצב והאתגרים הגדולים שבפנינו והנפיצות הכללית במצב החברתי והכלכלי, שוחחתי היום עם נשיא המדינה, הצעתי לו  לכנס עוד היום, לפני ההצבעה, את ראש הממשלה, את יו"ר האופוזיציה ואותי, בכדי לדון בעצירה מיידית של החקיקה וחזרה להידברות. לא לחכות שהרחובות יבערו, לא לחכות שנגיע למקום שממנו יהיה קשה לחזור אחורה. ככל שהזמן יעבור, הלחץ הפוליטי על ראש הממשלה יגדל, וגם המחאה תגבר, והחזרה אחורה תהיה קשה יותר".