האלוף הסרוג סיים את תפקידו - זה מי שיחליף אותו

מפקד חדש לאלוף פיקוד דרום, היום האלוף הסרוג אליעזר טולידנו יסיים את תפקידו כאלוף פד"ם, אותו יחליף מפקד חטיבת גבעתי לשעבר אלוף ירון פינקלמן שציטט מישעיהו "יששום מדבר וציה ותגל ערבה ותפרח כחבצלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/23 13:46 כ בתמוז התשפג

האלוף הסרוג סיים את תפקידו -  זה מי שיחליף אותו
האלוף ירון פינקלמן, צילום: דובר צה"ל

חילופי מפקדים בפיקוד דרום: מפקד פיקוד הדרום, האלוף הסרוג אליעזר טולדנו, סיים את תפקידו כמפקד פיקוד דרום אותו מילא בשנתיים וחצי האחרונות. במהלכן פיקד טולדנו על פיקוד הדרום, בין היתר על שלושה מבצעים מרכזיים מול ארגוני הטרור ברצועת עזה - מבצע "שומר החומות" מול ארגון הטרור חמאס והמבצעים "עלות השחר" ו-"מגן וחץ" מול ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני.

האלוף היוצא והאלוף הנכנס

האלוף היוצא והאלוף הנכנס צילום: דובר צה"ל

כמו כן, פיקד על עשרות מבצעים ותקיפות לפגיעה בהתעצמות ובהתחמשות של ארגוני הטרור ברצועה וכן יזם את המערכה הרב-ארגונית 'מגן הנגב' לחיזוק מרכיבי הביטחון של צה"ל בנגב, האלוף אליעזר טולדנו, ממשיך לתפקידו הבא, וימונה לתפקיד ראש אגף אסטרטגיה ואיראן, את טולדינו יחליף ירון פינקלמן. 

טקס חילופי המפקדים

טקס חילופי המפקדים צילום: דובר צה"ל

האלוף הנכנס ציטט מספר ישעיהו: "יְשֻׂשׂ֥וּם מִדְבָּ֖ר וְצִיָּ֑ה וְתָגֵ֧ל עֲרָבָ֛ה וְתִפְרַ֖ח כַּחֲבַצָּֽלֶת"

פינקלמן, נולד בשנת 1975 והתגייס בשנת 1993, בין השנים 2005-2007 שישמש כראש לשכת הרמטכ"ל, בשנים 2009-2007 שימש כמפקד גדוד הסיור של צנחנים במהלך מבצע עופרת יצוקה, בין היתר שימש בתפקידים רבים, מפקד עוצבת "חיצי האש", מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה במהלך מבצע "צוק איתן", מפקד חטיבת גבעתי, מפקד עוצבת "האש" וראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים במהלך מבצע "שומר החומות" ו"עלות השחר". פינקלמן בעל תואר ראשון בלימודי מזרח תיכון ומדעי המדינה ותואר שני בדיפלומטיה וביטחון בכירים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. אלוף פינקלמן נשוי ואב לשלושה

האלוף ירון פינקלמן

האלוף ירון פינקלמן צילום: דובר צה"ל

בטקס החילופים שנערך הבוקר (א') במפקדת פיקוד הדרום בבאר שבע, בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ובהשתתפות חברי פורום מטכ"ל, מפקדי יחידות הפיקוד ואורחים נוספים, נאמו האלוף היוצא והנכנס וגם הרמטכ"ל שהתייחס גם לתופעת הסרבנות בעקבות ההתנגדות רפורמה המשפטית .

האלוף טולידנו: "פניי מזרחה למשימתי הבאה"

מפקד פיקוד הדרום היוצא, אלוף אליעזר טולדנו: "פקודיי היקרים, אני מבקש למסור לכם את הלקח הראשון שליווה אותי כמפקד פיקוד הדרום: את החמאס מנצחים אנשים, שמביטים זה לזה בפנים, ומתוך המבט נולדות המחויבות והאחריות למימוש המשימה"

האלוף אליעזר טולדנו בנאום פרידה

האלוף אליעזר טולדנו בנאום פרידה צילום: דובר צה"ל

.

 

האלוףך היוצא הוסיף: "מול ארגוני הטרור ברצועת עזה ביססנו תפיסה פשוטה: ככל שתימשך היציבות, נאפשר חיים תקינים ברצועה, אך נמנע בכל דרך התעצמות, נגיב בתקיפות אל מול הפרת השקט, ובהידרדרות להסלמה, נימנע מדשדוש ונצא למערכה, מתוך יוזמה וככל שניתן בהפתעה. נעשה זאת כשומרי החומות, נעשה זאת בעלות השחר, נעשה זאת אוחזים במגן ויורים את החצים. עזה תמשיך להיות אתגר מבצעי, ועלינו להבטיח כי ההתמודדות איתו לא תטשטש את הצורך להיערך לאתגרים אחרים. תודה לכולכם, זכיתי להיות אבן בפסיפס האש והמגן בדרום. פניי מזרחה למשימתי הבאה".

מפקד פיקוד דרום היוצא אלוף אליעזר טולדנו

מפקד פיקוד דרום היוצא אלוף אליעזר טולדנו צילום: דובר צה"ל

פינקלמן: "נפעל בכל כוחנו לביטחון הדרום"

מדברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן: "מפקדי ומפקדות, חיילי וחיילות פיקוד הדרום, פקודי, אני מאמין בכם, בעוצמה האנושית האדירה המצויה כאן, וסומך עליכם שנפעל יחד למען משמר ארצנו. ולמען מי? - תושבי הדרום, בהובלת ראשי הרשויות והיישובים. 'אין חריש עמוק בלי נשק' - שיתוף הפעולה האמיץ, המגל והחרב, עליו נשען וישען שגשוגו של הדרום. הנופים כאן, היישובים, המרחבים ובעיקר האנשים, מוכרים לי ויקרים עוד מתפקידים קודמים. זכיתי לשרת, לפקד ולהילחם כאן. אני שב לחיקו החם של הדרום. ציוונו של בן גוריון: 'בנגב ייבחן העם בישראל', ואני מוסיף בצניעות וגם בערבה. נפעל בכל כוחנו לביטחון הדרום, למען יתקיים 'יששום מדבר וציה ותגל ערבה ותפרח כחבצלת'. במעשה מבחננו! יחד נעשה ונצליח".

האלוף ירון פינקלמן נואם בטקס

האלוף ירון פינקלמן נואם בטקס צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל: "טולדינו הוכיח כישרון רב, תפיסה חדה, חשיבה רעננה וזריזות" 

מדברי ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי: "פיקוד הדרום של צה"ל ידע ימים של מלחמה וימים של מתיחות, ונדרש תמיד לעמוד על המשמר ולהגן על המדינה. אליעזר, פיקדת על מבצעים רבים ועל אירועי מתיחות והסלמה – בכולם ביטאת כישרון, חשיבה רעננה, תפיסה חדה וזריזות במימוש. מלבד כל אלה עסקת רבות ברוח הלחימה, בערכים ובאנשים. הערכתי הרבה לך על עשייה משובחת".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס חילופי המפקדים

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס חילופי המפקדים צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הוסיף ופנה לאלוף הנכנס: "ירון, אתה מקבל היום לידיך אחריות זו והיא רבה. זוהי האחריות לאזרחי ישראל המושפעים ממצב הביטחון בדרום, זו האחריות לילדי שדרות ולאנשי העוטף היקרים, אחריות לחיים בדרום ולמטיילים בו וזו האחריות לפקודיך שלך.  כהרגלך תלמד לעומק, תנתח בחדות, תבחר פתרון במקצועיות, תפעל בשותפות ומתוך דבקות במשימה ותתחקר כך שהיושרה המקצועית תהיה מנוף ארוך ללמידה. לך בדרך זו ותצליח". 

האלוף טולידנו מימין, הרמטכ"ל והאלוף הנכנס

האלוף טולידנו מימין, הרמטכ"ל והאלוף הנכנס צילום: דובר צה"ל


הרצי הלוי התייחס גם לסוגיית הסרבנים בצל הפעילות הבטחונית הענפה בתקופה האחרונה: "הימים הללו מחייבים אותנו להתמקד במשימת הביטחון ובלכידות התומכת אותה, כך נהיה מוכנים לכל אתגר ובכל זירה. אין לנו את הרשות במציאות הנוכחית שלא להתייצב לכל אתגר ומשימה".

הרמטכ"ל מעניק דרגות לאלוף הנכנס

הרמטכ"ל מעניק דרגות לאלוף הנכנס צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הוסיף והתייחס לנפילתם של חיילי צה"ל בתקופה האחרונה, והתייחס גם לחיילים השבויים ברצועת עזה: "בתקופה האחרונה ראינו גם במבצע "מגן וחץ" וגם במבצע האחרון בג'נין כי הזירות משפיעות זו על זו, ועל כן נדרשת תבונה בהפעלת הכוח ואנו צריכים פיקודים מרחביים עצמאיים וחזקים. לעיתים ישנו מחיר דמים כואב בהפעלת הכוח הזו – בשבוע שעבר איבדנו שני לוחמים: יצחק יהודה דוד ושילה אמיר זכרם לברכה. הלחימה בטרור אינה מסתיימת במבצע אחד; היא מחייבת נחישות מבצעית והתמדה לצד חוסן של המדינה ואזרחיה. כך גם המאמץ להשבתם של הבנים. את החוסן הזה אנו יודעים שיש בתושבי הדרום, חרף כל האתגרים ובזכות שיתוף הפעולה הקיים בין ההנהגה האזרחית לצבא".