בעקבות הביקורת: חיזבאללה פינו אוהל מגבול ישראל

גורמי הביטחון אשרו כי אנשי חיזבאללה פירקו בסוף השבוע האחרון את אחד משני האוהלים שהוקמו בגבול לבנון, בהר דוב | פירוק האוהל נעשה בשלבים ובצבא ממתינים להורדת האוהל השני

חדשות כיפה חדשות 03/07/23 11:21 יד בתמוז התשפג

בעקבות הביקורת: חיזבאללה פינו אוהל מגבול ישראל
חיזבאללה, צילום: Ayal Margolin/Flash90

גורמי הביטחון אשרו כי אנשי חיזבאללה פירקו בסוף השבוע האחרון את אחד משני האוהלים שהוקמו בגבול לבנון, בהר דוב. יחד עם זאת, החמושים ששהו באוהל שפורק עברו לאוהל השני, שם שוהים כעת בין 6-8 פעילי חיזבאללה חמושים.

בתחילה הורידו אנשי חיזבאללה רק חלק אחד מהאוהל, ואתמול בצהריים השלימו את הפינוי, כשפינו את התשתית לאחר שהזיזו גם את בסיס הבטון. הפירוק התבצע בשלבים. בצה"ל ימשיכו לפעול להרחקת הכוח הלבנוני מהאזור.  בישראל מעריכים שהצעד הזה נובע מהלחץ הבינלאומי הכבד שהופעל על ממשלת לבנון מצד ארצות הברית, צרפת והאו"ם. 

העמדה מאוישת על ידי מספר חמושים

נזכיר כי בשבועות האחרונים כוח של חיזבאללה חצה את הקו הכחול בהר דב והקים בתוך שטח ישראל שני אוהלים. את העמדה מאייש חיזבאללה באמצעות מספר חמושים מצדו ששוהים במקום מול חיילי צה"ל בתוך שטחה הריבוני של ישראל.

איראן בישראל: שב"כ סיכל ניסיון לגייס פלשתינים לפעילות טרור

לפני כחודשיים הותר לפרסום שב"כ חשף ניסיונות של ארגון חיזבאללה וכוח קודס האיראני במשמרות המהפכה לגייס פלשתינים מיהודה ושומרון לביצוע פעילות טרור בישראל - יוסף מנסור ומארסיל מנסור. בחקירתם בשב"כ עלה כי בעקבות פנייה אליהם ברשת של הודא מהנא וחאג' מחמד רדואן, המכונה "מחמד בשיר" - גורמים אשר הזדהו מטעם ארגון הטרור חיזבאללה, הסכימו השניים להבריח אמצעי לחימה לאיו"ש ולסחור בהם, תוך הסתייעות בגורמים פליליים בישראל. זאת, כאשר הם מודעים לכך שמדובר בפעילות ביטחונית המהווה סיכון למדינת ישראל.