2 מחבלים חוסלו בחילופי אש בקסבה בשכם

המתיחות הביטחונית בגזרת יהודה ושומרון נמשכת, וימים ספורים לאחר שצה"ל יצא מג'נין - כוחות הביטחון נכנסו לקסבה בשכם על מנת לעצור מחבלים ונקלעו לחילופי אש | כוחות הביטחון מיפו את בית המחבל שהרג את סמל ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/23 10:12 יח בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 07/07/23 10:45

2 מחבלים חוסלו בחילופי אש בקסבה בשכם
צה"ל בשכם ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash9

מצב ביטחוני מתוח: בפעילות משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל בקסבה בשכם הבוקר (ו'), בוצע ניסיון למעצרם של חירי שאהין וחמזה מקבול, תושבי שכם, החשודים בביצוע פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה בהר ברכה בתחילת השבוע. השניים נהרגו במהלך חילופי אש עם כוחותינו. במקביל פעלו כוחות מיחידה 217 למעצר ירוק בשכונת גבל שימאלי ועצרו 2 מבוקשים וכוח מגדוד שקד עצר מבוקש נוסף בחלד אל עמוד. בין הלוחמים שלקחו חלק בפעילות, חבריו לסיירת גבעתי של סמ"ר שילה יוסף אמיר ז"ל.

במסגרת הפעילות נתפסו כלי נשק אשר חשודים ששימשו את המפגעים. אין נפגעים לכוחותינו. מטעם צה"ל נמסר: "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל מקום ובכל זמן לסגור מעגל על כל מי שביצע פיגועים כנגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון".

לוחמי צה"ל מיפו את בית המחבל

לוחמי צה"ל ומג"ב מיפו הלילה  בכפר קיביא שבחטיבת אפרים את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש סמוך ליישוב קדומים בו נהרג לוחם צה"ל, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל. במהלך הפעילות בוצעו ירי זיקוקים ויידוי אבנים לעבר הכוח אשר הגיב בירי רוגר, זוהו פגיעות. לוחם צה"ל נפצע באורח קל כתוצאה מיידוי האבנים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

שילה יוסף אמיר הי"ד |

שילה יוסף אמיר הי"ד | צילום: Hillel Maeir/Flash90, דובר צה"ל

הרמטכ"ל נפגש עם בכירי צה"ל וראשי מועצות ביו"ש

ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, נפגש אמש עם ראשי המועצות באזור יהודה ושומרון וראשי מועצת יש"ע, בהשתתפות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט.

במהלך המפגש שוחחו על האירועים האחרונים באזור יהודה ושומרון, פיגועי הירי, המבצע בג'נין, אירועי פשיעה לאומנית, אמירות כנגד מפקדים וסוגיות נוספות. במהלך הפגישה, הרמטכ"ל אמר כי יש לגלות בימים אלו מנהיגות ולחזק את התיאום בין צה"ל להתיישבות כפי שהיה במבצע האחרון בג'נין והדגיש את הצפייה של צה"ל לשיתוף פעולה בשמירת החוק, על מנת להתמקד בלחימה בטרור.