אירוע ביטחוני בצפון: פצמ"ר שוגר לעבר ישראל - צה"ל תקף בלבנון

רקטה שוגרה מלבנון לישראל והתפוצצה סמוך לגבול, בצה"ל טענו בתחילה כי "אין אירוע", אולם בהמשך הגיבו בתקיפה עם 15 פגזים ארטילריים לפחות לאזור שיגור הרקטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/23 10:51 יז בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 06/07/23 12:46

אירוע ביטחוני בצפון: פצמ"ר שוגר לעבר ישראל - צה"ל תקף בלבנון
גבול לבנון, צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף היום (ה') בלבנון בתגובה לרקטה ששוגרה מוקדם יותר הבוקר לעבר ישראל. פיצוץ עז נשמע כתוצאה מהשיגור וסוכנויות זרות דיווחו על כך שמדובר באירוע בטחוני, אולם בתחילה בצה"ל חשדו כי מדובר במוקש שהתפוצץ.

לאחר תחקור: צה"ל תוקף בלבנון

כאמור, פיצוץ עז נשמע בגבול לבנון. על פי דיווחים של 3 גורמים ביטחוניים בסוכנות הידיעות רויטרס, מדובר בניסיון שיגור רקטה לעבר ישראל על ידי חיזבאללה, לדבריהם: "לפחות רקטה אחת שוגרה לכיוון ישראל". בתחילה, בצה"ל טענו כי בניגוד לדיווח, ייתכן שמקור הפיצוץ הוא מוקש שהתפוצץ בצד הלבנוני. "מבדיקה של צה"ל אין אירוע בשטח ישראל, מדובר בפיצוץ שהיה מעבר לגדר הגבול, סמוך לכפר עג'ר, הפרטים בבדיקה".

אולם לאחר בדיקה דובר צה"ל מסר שאכן זוהה שיגור. בהמשך לדיווח על פיצוץ סמוך לכפר ע'ג'ר, מתחקור של כוחות צה"ל שהגיעו למרחב, עולה כי בוצע שיגור משטח לבנון שהתפוצץ בסמוך לגבול, בשטח ישראל. בתגובה, צה"ל תוקף כעת במרחב שממנו בוצע הירי, בשטח לבנון. אין הנחיות מיוחדות לעורף".

צילום: דובר צה"ל

"הכיבוש הציוני נקט באמצעים מסוכנים בחלק הצפוני של הכפר ע'ג'ר"

במקביל, חיזבאללה פרסמו הודעה רשמית, בה נכתב: "הכיבוש הציוני נקט באמצעים מסוכנים בחלק הצפוני של הכפר ע'ג'ר, שמוכר על ידי האו"ם כחלק משטח לבנון, ללא כל דיון או מחלוקת", לדבריהם: "צעדים אלו, הכוללים הקמת גדר בטון סביב כל העיירה, דומה למה שישראל עשתה גם בגבול בין לבנון ל'פלסטין'".

"נוכח ההתפתחות המסוכנות הזו, אנו קוראים למדינת לבנון ומוסדותיה, ובמיוחד לממשלת לבנון ולעם הלבנוני וכוחותיו הפוליטיים והאזרחיים, לפעול למניעת הסיפוח ולגרום לביטול הצעד התוקפני, וכן לפעול לשחרור חלק זה של המולדת".

גבול לבנון, אירוע חריג

גבול לבנון, צילום: David Cohen/Flash90

נזכיר כי בחודש האחרון ניכרת מתיחות בגבול לבנון, ונרשמו מספר מקרים של עימותים חריגים בין כוחות צה"ל שפועים במקום לבין אזרחים לבנוניים. אירוע חריג נרשם כאשר בתיעודים לבנוניים, נראה חייל לבנוני מכוון נשק מסוג RPG לעבר הכוחות באקט של התגרות. זהו לא האירוע החריג היחיד השבוע, בתיעוד אחר נראה אזרח לבנוני מפריע לדחפור צה"ל בעת שעבד אל מול גדר הגבול. בשבועות האחרונים פועל צה"ל על מנת לתחזק את גדר המערכת, מה שמגיע לעיתים לעימותים והפרות סדר.