מבצע בית וגן

"צללת ללבבות של כולם וחתרת לאמת": דוד יהודה יצחק הובא למנוחות

אלפי בני אדם ליוו את לוחם אגוז, רב סמל דוד יהודה יצחק ז"ל שנפל בקרב בג'נין. יצחק נטמן בחלקה הצבאית בהר המנוחות. אביב ספד: "תודה הקב"ה שהשאלת לנו את דוד ל23 שנים". מפקד יחידת אגוז: "היית לוחם ומלאך, אדם עם לב זהב"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/07/23 16:48 טז בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 05/07/23 17:30

"צללת ללבבות של כולם וחתרת לאמת": דוד יהודה יצחק הובא למנוחות
אלפים בלוויתו של רב סמל דוד יהודה יצחק ז"ל, צילום: דוברות בית אל

אלפי בני אדם ליוו למנוחות את לוחם אגוז דוד יהודה יצחק שנהרג  בקרב במחנה הפליטים בג'נין. בני משפחה, חברים, מכרים וחבריו ליחידה ליוו את יצחק בדרכו האחרונה והוא נטמן בחלקה הצבאית בהר המנוחות בירושלים. יצחק, לוחם בקבע ביחידת אגוז נפל אמש (ג') שעות לפני תום מבצע "בית וגן" בג'נין, הוא השאיר אחריו הורים ו-7 אחים.

הלוחם דוד יהודה יצחק הובא למנוחות צילום: דוברות בית אל

אביב ומפקדו ספדו

משה, אביו של דוד יהודה ספד לו ואמר: "אני שואל את עצמי איך אפשר להכיל את הנשמה הטהורה שלך. תמיד חזרת הביתה עם אורחים שהכרת, אותם הבאת עם החיוך המתוק שלך. רציתי לספר לכולם על החופשות מהצבא שחזרת בלי מדים והסיכות שרכשת בעמל, אבל מיד שמת אותם במגירה כדי שאף אחד לא ירגיש לא נעים. אתה ראית את הצרה של כל אחד כאילו היא הצרה שלך ממש. ילד שכולו נשמה, צללת ללבבות של כולם וחתרת לאמת הפשוטה והנעימה".

הלוויתו של הלוחם דוד יהודה יצחק

הלוויתו של הלוחם דוד יהודה יצחק צילום: דוברות בית אל

"אני רואה את הצוות שלחם איתך שהפכו לאחיך" הוסיף האב, "ורוצה לספר לך שהיום גם הפכת לבן משפחה אצל כל בית בישראל. סבא הרב עזריאל אמר שצריך לקבל את הדין באהבה, אז תודה הקב"ה שהשאלת לנו את דוד ל23 שנים. אמא והילדים אוהבים אותך ותמיד תהיה חי בליבנו. סליחה אם פגענו" סיים.

המחווה של בני הנוער ביישוב

המחווה של בני הנוער ביישוב צילום: דוברות בית אל

"אתה האגוזיק האידיאלי"

סא"ל מ', מפקד יחידת אגוז ספד גם הוא ואמר: "היית לוחם ומלאך. אדם עם לב זהב, מסור ומלא אמונה שהחזיקה כל הדרך. לאורך כל השירות היית חלק מוביל במשימה, וכעת סיכנת חייך לטובת אזרחי ישראל. לוחם איתן, מקצועי וחד וגם בקרב הזה חתרת להצליח. לכל מקום שאליו הגעת השארת חותם. תמיד חתרת להיות מוסרי על הצד הטוב ביותר כי הערכים שלך מושרשים בך מבית. אתה האגוזיק האידיאלי".

רב סמל דוד יהודה יצחק מובא למנוחות

רב סמל דוד יהודה יצחק מובא למנוחות צילום: דוברות בית אל

סא"ל מ' ציין בשם היחידה כולה כי "היחידה איבדה אדם ולוחם מדהים. כלל חיילי אגוז והיחידה מבקשים להשתתף בכאב המשפחה. אנו מרכינים ראש ונהיה לצדכם לתמיד. דוד, בשם כולנו אני מצדיע לך על מי שהיית ולנצח תישאר".