5 פצועים מהפיגוע במצב קשה, ביניהם אישה בהריון

בפיגוע המשולב בתל אביב נפצעו 9 בני אדם, ביניהם אישה בהיריון שמאושפזת באיכילוב ומצבה מוגדר קשה מאוד | המחבל גנב רכב ממעסיקו - דרס ודקר בלב תל אביב

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/23 18:16 טו בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 04/07/23 18:42

5 פצועים מהפיגוע במצב קשה, ביניהם אישה בהריון
זירת הפיגוע בתל אביב, צילום: Miriam Alster/Flash90

מתקפת טרור במרכז הארץ: בפיגוע דריסה ב"נאות אפקה" בתל אביב נפצעו תשעה אזרחים. לבתי החולים איכילוב ובלינסון פונו חמישה פצועים במצב קשה, ביניהם אישה כבת 46 בהיריון במצב קשה עם חבלה רב מערכתית. לאחר בדיקות הדמיה, זוהו פציעות שדורשות התערבות משולבת רב מערכתית.

המחבל נוטרל בזירה בידי אזרח. הפיגוע מגיע על רקע מבצע "בית וגן" המתנהל בג'נין בימים אלה, כאשר צה"ל וכוחות הביטחון פועלים באזור כדי לסכל ולמגר את חוליות הטרור בעיר. המשטרה מעדכנת כי פנחס רוזן בין שלונסקי למבצע קדש חסום לשני הכיוונים. הציבור מתבקש לא להגיע למקום.

נתניהו: "מי שחושב שפיגוע כזה ירתיע אותנו להמשיך במאבק בטרור - טועה"

ראש הממשלה נתניהו אמר היום לאחר ביקור סמוך לג'נין כי "היום התרחש פיגוע נפשע בתל אביב שנעצר בגלל התערבותו של אזרח חמוש. ללא ההתערבות הזאת, יכול להיות שהפיגוע הזה היה גובה חיים רבים. אני מאחל החלמה לפצועים". עוד אמר: "מי שחושב שפיגוע כזה ירתיע אותנו להמשיך במאבק שלנו בטרור - טועה. הוא פשוט לא מכיר את רוחה של מדינת ישראל, לא מכיר את ממשלתנו, את אזרחינו ואת לוחמינו"

אזרח נטרל את המחבל

מדובר ברכב מסחרי שנסע ברחוב פנחס רוזן ברמת החייל ופגע בשתי קבוצות שעמדו על המדרכה ברחוב כאשר לאחר מכן המחבל חילץ עצמו מן הרכב ודקר עוברי אורח. במשטרה מדגישים כי קולות הירי שנשמעו הן כתוצאה מנטרול המחבל על ידי אזרח בזירה.

המחבל הוא עבד אל-והאב ח'לאילה בן 20 תושב העיירה סמוע בדרום הר חברון. המחבל נכנס לישראל ללא היתר שהייה ואין לו רקע ביטחוני קודם, באמצעות רכב שגנב ממעסיקו, באמצעותו ביצע את פיגוע הדריסה.

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: תיעוד מבצעי מד"א

שבעה פצועים בהם אישה כבת 46 במצב קשה

במד"א פינו לבתי החולים מאיר, בלינסון ואיכילוב, 5 פצועים בהם: אישה כבת 46 במצב קשה עם חבלה רב מערכתית, 2 נפגעים בשנות ה-30 במצב בינוני עם חבלות בגופם ו-2 במצב קל. חובש רפואת חירום במד"א אלון שונים סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים של ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א. ראינו שמדובר בזירה קשה מאוד, ובסמוך לתחנת אוטובוס שכבו 5 פצועים, אישה כבת 46 שכבה על המדרכה כשהיא בהכרה וסובלת מחבלה רב מערכתית, 4 פצועים נוספים בשנות ה-30 נפצעו באורח בינוני וקל ופונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

במרכז הרפואי מאיר עדכנו שפצועה בשנות ה-70 לחייה מטופלת במיון האורתופדי ומצבה קל. באיכילוב עדכנו שלחדר הטראומה הגיעו 5 פצועים: 3 במצב בינוני עד קשה, 1 במצב קל עד בינוני ונפגעת חרדה אחת, כולם יאלצו לעבור ניתוחים, בנוסף, לאחר בדיקות הדמיה, זוהו פציעות שדורשות התערבות משולבת רב מערכתית באחת הפצועות. בבית החולים בילינסון מטופלים שני פצועים במצב קשה ואחד שמוגדר במצב קל: פצוע קשה בן 30 הסובל מדקירה בבטן נותח, ונמצא כעת ביחידת ההתאוששות. פצוע כבן 76 עם דקירה בחזה, נמצא במחלקה לטיפול נמרץ. פצוע כבן 66 מוגדר במצב קל ומטופל על ידי צוות המחלקה לרפואה דחופה.