מבצע בית וגן

חילופי אש סמוך למסגד ותקיפה אווירית: המבצע בג'נין נמשך

חילופי אש מתנהלים כעת עם חמושים סמוך למסגד במחנה הפליטים ג'נין, כלי טיס של צה"ל תקף להסרת איום | המבצע הצבאי נמשך, ובמהלכו הופצצו יותר מ- 10 נקודות ונעצרו מעל 20 חשודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/23 12:29 יד בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 03/07/23 13:32

חילופי אש סמוך למסגד ותקיפה אווירית: המבצע בג'נין נמשך
הערכת המצב הביטחונית, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

צה"ל ושב"כ פועלים משעות הלילה (ב') במבצע מתוחם וממוקד בעיר ג'נין לסיכול טרור, שכולל מאות לוחמים שפועלים רגלית ברחבי העיר. במקביל לפריסת הכוחות במחנה הפליטים כלי טיס צבאי תקף מעל 10 מטרות מן האוויר, כשמטרת הפעילות במחנה הפליטים, ממנו יצאו 59 מחבלים מאז ספטמבר, לאסוף אמצעי לחימה, לפגוע  במעבדות ולחסל תשתיות טרור. משרד הבריאות הפלשתיני מדווח על 8 הרוגים ומעל 20 פצועים, חלקם במצב קשה. בתוך כך, חילופי אש מתנהלים כעת עם חמושים סמוך למסגד במחנה הפליטים ג'נין, כלי טיס של צה"ל תקף להסרת איום.

כוחות צה"ל בפעילות בג

כוחות צה"ל בפעילות בג'נין מבצע "בית וגן" צילום: דובר צה"ל

לוחם צה"ל נפצע באורח קל לפני זמן קצר מרסיסי רימון צה"ל במהלך הפעילות במחנה הפליטים ג'נין, הלוחם פונה לטיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה. דובר צה"ל: "לא באנו לכבוש את מחנה הפליטים ג'נין".

תיעוד מהפעילות:

בתוך כך, כוחות הביטחון תקפו הלילה מפקדה המהווה את החמ"ל האחוד של הפלגים במחנה הפליטים בג'נין ופעילי "גדוד ג'נין". המפקדה שימשה בנוסף כחמ"ל תצפית, כמקום התכנסות של מחבלים חמושים לפני ואחרי פעילות טרור, כאזור התחמשות בנשקים ומטענים וכמרכז הקשר והתקשורת של הפעילים. בנוסף, המפקדה שימשה מחסה לפעילים מבוקשים על רקע ביצוע הפיגועים בחודשים האחרונים בגזרה.

תשתית הטרור שהותקפה בג

תשתית הטרור שהותקפה בג'נין צילום: דובר צה"ל

גלנט בתום הערכת מצב: "הנחתנו מכה קשה"

בעוד הפעילות הצבאית בג'נין נמשכת, ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים לפני זמן קצר הערכת מצב ביטחונית (טלפונית), מלשכתו בירושלים.  רה"מ נתניהו קיבל דיווח על התקדמות המבצע ועל פעילות הכוחות בשטח. כמו כן, ניתנה סקירה מודיעינית ודנו בתכניות המבצעיות להמשך. 

בשיחה השתתפו שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, ר' השב"כ, ר' המל"ל, ר' הסגל, רמטכ"ל, המזכיר הצבאי של רה"מ, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, מתפ"ש ורח"ט מחקר.

הערכת מצב רה"מ

הערכת מצב רה"מ צילום: ללא

מוקדם יותר שר הביטחון יואב גלנט ערך גם הוא הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון. בהערכת המצב השתתפו: ראש אמ"ץ האלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, המתפ"ש האלוף רסאן עליאן ובכירים נוספים במערכת הביטחון. 

שר הביטחון יואב גלנט בתום הערכת המצב, "המאמץ הממוקד של מערכת הביטחון נגד מוקדי הטרור בג'נין מתקדם כמתוכנן. לכוחות בשטח יש חופש פעולה מלא לפעול, בשעות האחרונות הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג'נין והצלחנו לרשום הישגים מבצעיים מרשימים".

 עוד אמר גלנט: "הערכה רבה למפקדי ולוחמי צה"ל ושב"כ על פעולתם הנחושה. הם יקבלו את הגיבוי המלא לעשות ככל הנדרש ולפעול על הקרקע ומהאוויר, על מנת להגן על אזרחי ישראל ולשמר את חופש הפעולה המלא בכל רחבי יו"ש". לדבריו: "הפעולה שלנו ממוקדת נגד המחבלים ושולחיהם. אנו שומרים על דריכות וערנות גבוהה בכל הגזרות וערוכים לכל תרחיש".

מבצע בית וגן

מבצע בית וגן צילום: דובר צה"ל