מבצע בית וגן

לוחם צה"ל נפצע: מספטמבר - 59 מחבלים יצאו מג'נין

במהלך הלילה יצאו כוחות צה"ל לפעילות בלב ג'נין, במטרה לסכל תשתיות טרור, בין השאר של ארגון הקרוי "פעילי ג'נין" | במהלך הפעילות צה"ל תקף מפקדה של ארגון הטרור והפציץ מטרות מהאוויר | רה"מ יקיים התייעצות ביטחונית בשעה 13:00

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/23 07:17 יד בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 03/07/23 10:27

לוחם צה"ל נפצע: מספטמבר - 59 מחבלים יצאו מג'נין
חמ"ל פעילות צה"ל בג'נין, צילום: דובר צה"ל

צה"ל ושב"כ פועלים בשעות האחרונות (ב') במבצע מתוחם וממוקד בעיר ג'נין לסיכול טרור. בתוך כך, כוחות הביטחון תקפו הלילה מפקדה המהווה את החמ"ל האחוד של הפלגים במחנה הפליטים בג'נין ופעילי "גדוד ג'נין". המפקדה שימשה בנוסף כחמ"ל תצפית, כמקום התכנסות של מחבלים חמושים לפני ואחרי פעילות טרור, כאזור התחמשות בנשקים ומטענים וכמרכז הקשר והתקשורת של הפעילים. בנוסף, המפקדה שימשה מחסה לפעילים מבוקשים על רקע ביצוע הפיגועים בחודשים האחרונים בגזרה.

לוחם צה"ל נפצע באורח קל לפני זמן קצר מרסיסי רימון צה"ל במהלך הפעילות במחנה הפליטים ג'נין, הלוחם פונה לטיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה. על רקע המבצע, רה"מ נתניהו יכנס ישיבת התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון בשעה 13:00 בצהריים.

תיעוד מהפעילות

"לא באנו לכבוש את מחנה הפליטים"

במקביל לפריסת הכוחות במחנה הפליטים כלי טיס צבאי תקף מטרות מן האוויר, כשמטרת הפעילות היא איסוף אמצעי לחימה, פגיעה במעבדות וחיסול תשתיות טרור, בתקשורת הפלשתינית מדווח על מספר הרוגים ופצועים.

צילום: דובר צה"ל

צה"ל ניצל את אפקט ההפתעה ותפס את ארגון הטרור לא מוכן, מה שאפשר את הפשיטה שנעשתה על ידי הלוחמים, ביניהם גולני, צנחנים וסיירות מיוחדות. דובר צה"ל הגרי הבהיר הבוקר כי "לא באנו לכבוש את מחנה הפליטים, זה לא מבצע מול הרשות הפלסטינית, זה מבצע מול ארגוני הטרור בג'נין שממררים גם את חיי האזרחים בג'נין". 

מטעם דובר צה"ל והשב"כ נמסר כי בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של צה"ל תקפו יותר מעשר פעמים יעדי תשתית טרור, וחמושים במחנה הפליטים ג'נין. בנוסף, השמידו הכוחות מעבדה לייצור ולאחסון מטענים. כמו כן, איתרו הלוחמים והחרימו משגר רקטה מאולתר ואמצעי לחימה נוספים. חילופי אש עם חמושים עדיין מתנהלים במקום. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ככל שידרש על מנת לסכל את איום הטרור במרחב", נמסר. 

צילום: דובר צה"ל

תשתית הטרור שהותקפה בג

תשתית הטרור שהותקפה בג'נין צילום: דובר צה"ל

50 פיגועי ירי מג'נין מתחילת השנה

נציין כי בשנת 2023 מחבלים ביצעו 50 פיגועי ירי, ומחודש מספטמבר האחרון יצאו מג'נין 59 מחבלים שביצעו פיגועים, בהם נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו רבים נוספים. בחודש וחצי האחרונים היתה עליית מדרגה מהטרור שיצא מג'נין שהפכה למעוז טרור.

המבצע לא מתוחם בזמן ויכול להיות שהכוחות יצאו מג'נין ויחזרו בהמשך. אין הנחיות מיוחדות לעורף, אבל הכל פתוח מבחינת תרחישים אל מול עזה. בנוגע לאוהלים שהקימו חיזבאללה בצפון - בצה"ל עושים הפרדה מוחלטת.

ג

ג'נין צילום: דובר צה"ל

גלנט: "כל מי שיפגע באזרחי ישראל, ישלם מחיר כבד"

שר הביטחון גלנט: "כוחות הביטחון פועלים בשעות האחרונות בריכוז מאמץ כנגד מוקדי הטרור בעיר ג'נין. כנגד הטרור ננקוט בגישה התקפית ויוזמת - כל מי שיפגע באזרחי ישראל, ישלם מחיר כבד", עוד אמר השר: "אנו עוקבים מקרוב אחר התנהגות אויבנו - מערכת הביטחון ערוכה לכל תרחיש. מחזק את צה"ל ושב"כ בפעילותם הנחושה".

צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל