טיל נ"מ סורי התפוצץ מעל שמי ישראל - צה"ל נטרל את הסוללה

טיל נ"מ שנורה מלב סוריה, התפוצץ מעל שמי ישראל וגרם לפיצוץ אדיר שנשמע במרחבים רבים במדינה. בצה"ל אישרו את הפרטים והודיעו כי הסוללה הסורית חוסלה | שברים של הטיל נמצאו בעיר רהט

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/07/23 07:32 יג בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 02/07/23 09:31

טיל נ"מ סורי התפוצץ מעל שמי ישראל - צה"ל נטרל את הסוללה
מטוס חיל האוויר, ארכיון, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

תושבים רבים בישראל שמעו לקראת חצות (שבת) את הפיצוץ העז שהרעיד את המדינה, מה שהתברר מאוחר יותר כפיצוץ של טיל נ"מ סורי. הטיל שנורה ברחבי סוריה, התפוצץ מעל שמי גוש דן וישנם דיווחים כי חלקים ממנו נפלו בשטח העיר רהט מה שגרם לשריפה במקום הנפילה. על פי דיווחים זרים, הטיל הסורי נורה לאחר תקיפה של חיל האוויר הישראלי במדינה.

רהט, ארכיון

רהט, ארכיון צילום: Flash90     

דובר צה"ל: הסוללה הסורית חוסלה

בדובר צה"ל אישרו את הפרטים ובאופן חריג אישרו גם תקיפה צה"לית בלב סוריה. מספר שעות לאחר התפוצצות הטיל מעל שמי ישראל, תקפו מטוסי צה"ל את סוללת הנ"מ הסורית וחיסלו אותה. "מטוסי קרב תקפו הלילה (א') סוללת נ"מ בשטח סוריה" נכתב בהודעת דובר צה"ל, "וזאת בתגובה לשיגור טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר הלילה. בנוסף תקפו המטוסים מטרות נוספות במרחב". 

בצה"ל מדגישים כי אין הנחיות מיוחדות לעורף הישראלי וכי לא היו נפגעים באירועים: "מתחקור ראשוני עולה כי הטיל ששוגר הלילה משטח סוריה לשטח ישראל התפוצץ באוויר בשמי הארץ" נכתב בהודעת דובר צה"ל.