ראיון בה"ד 1, סוף: הקצין הסרוג מספר למה התגייס ומה הקשר לסבא שלחם במלחמת יוה"כ

בין מסיימי קורס קצינים שהסתיים ביום רביעי האחרון, היה עמיעד שילה מהישוב עתניאל | בשיחה עם "חדשות כיפה" הוא מספר על הקורס, "איכותי, קשה ותובעני, כמו שצריך", ועל שלושת חבריו מהישוב שסיימו יחד איתו את שמונת חודשי ההכשרה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/06/23 09:34 יא בתמוז התשפג

בה"ד 1, סוף: הקצין הסרוג מספר למה התגייס ומה הקשר לסבא שלחם במלחמת יוה"כ
עמיעד שילה | , צילום: באדיבות המצולם

קורס הקצינים הקרביים ביבשה הסתיים ביום רביעי האחרון עם טקס הסיום שנערך בבית הספר לקצינים (בה"ד 1) במצפה רמון. טקס סיום קורס הקצינים נערך בתום שמונה חודשי הכשרה, במהלכם עברו בוגרי ובוגרות הקורס את שלב ההכשרה הראשון במגמת "להב". את השלב השני, צוערי החילות השונים בהשלמות החיליות הייעודיות בבסיסי ההכשרות השונים. בין מסיימי הקורס היה גם עמיעד שילה מהישוב עתניאל שבדרום הר חברון. 

"קשה ותובעני, כמו שצריך"

עמיעד גדל בעתניאל ומשם הגיע לישיבת מרכז הרב שם למד במשך ארבע שנים. לחיל השריון התגייס לפני כשנתיים במסלול "הסדר מרכז" והאריך שירות לפי הצורך. הוא יצא לקורס מפקדי טנקים, היה מפקד מחזור אחד ולאחר מכן יצא לקורס קצינים, ובקרוב יתחיל לפקד על מחלקה בחטיבה 188. 

440 קצינים חדשים |

440 קצינים חדשים | צילום: דובר צה"ל

איך קיבלת את ההחלטה לצאת לקורס קצינים? בהסדר מרכז זה לא מסובך יותר?

"קצת מסובך. צריך להאריך את השירות, אבל בגלל המצב בארץ, בגלל שאנשים לא רוצים להתגייס ולא רוצים לשרת בצבא, ומנגד אני חושב שזה משהו מאוד חשוב וטוב שצריך לתת למדינה - בחרתי לצאת לקצינים". 

איך היה בקורס עצמו?

"היה קורס טוב. זה קורס מאוד איכותי, מאוד מקצועי. קשה ותובעני אבל זה כמו שצריך להיות".

בין מסיימי קורס הקצינים היו ארבעה חברים מהישוב עתניאל שבדרום הר חברון. "אחד החבר'ה, קוראים לו דוד טרבלסי, התגייסנו יחד לשריון, עשינו את כל המסלול ביחד וידענו שאנחנו יוצאים יחד לקורס. כשהגענו לבה"ד 1 פגשנו עוד שניים מהיישוב". השניים הנוספים שסיימו את הקורס הם פדיה מרק שלמד בישיבת עתניאל ומשרת בגבעתי, בנו של מיכי מרק הי"ד שנרצח בפיגוע ירי לפני שבע שנים סמוך ליישוב. קצין נוסף ששמו אסור בפרסום משרת ביחידה מסווגת. "במהלך הקורס היו הרבה פעמים שיצאנו ביחד". 

ארבעת הקצינים מעתניאל, עמיעד שני מימין. 

"התלבטות שאצטרך להכריע בה בהמשך"

סבא שלך לחם במלחמת יום הכיפורים והיה רב צבאי במחנה "נפח". זה פוגש אותך בשירות?

"זה פגש אותי עוד לפני השירות - מחשבות להתגייס לצבא, מתי להתגייס, ועד כמה לשירות משמעותי. אז סבא שלי תמיד נמצא ברקע. גם אחי הגדול היה קצין איפה שאני, חטיבה 188, וגם גיסי היה בחטיבה, אז יוצא שזה משהו משפחתי. סבא שלי היה בטקס". 

איפה תהיה בעוד עשר שנים? צבא או ישיבה? 

"שאלה טובה באמת. יש לי שאיפות גם בצבא וגם בישיבה, זו התלבטות שאצטרך להכריע בה בהמשך". 

חטיבה 188, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

במהלך הטקס הוענקו דרגות הקצונה ל-440 הקצינות והקצינים החדשים. החל משבוע הבא, עתידים הקצינים להשתלב בתפקידי הקצונה ביחידות הלוחמות.