איום מתוך ירושלים: חשוד נעצר לאחר שאותרה רקטה בעיר

שב"כ עצר חשוד פלשתיני לאחר שבמהלך "מצעד הדגלים" אותרה רקטה בבית חנינא בירושלים - מהחקירה עולה כי החשוד לימד את עצמו במשך שנים כיצד לייצר רקטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 20:30 ו בתמוז התשפג

איום מתוך ירושלים: חשוד נעצר לאחר שאותרה רקטה בעיר
רקטה, ארכיון, צילום: shutterstock

תקרית חמורה: הערב (א') הותר לפרסום כי בשב"כ מתנהלת חקירה עקב רקטה שאותרה בשטח פתוח בבית חנינא שבמזרח ירושלים, בזמן "מצעד הדגלים" ביום ירושלים, כך נחשף בynet. בסיס הרקטה נראה ישן ולא הכיל חומרי נפץ, ובשב"כ מבררים האם הייתה כוונה לביצוע ירי בזמן המצעד. 

עבד אלחכים מחמד מוחמד בואטנה, פלשתיני תושב הכפר עג'ול שבבנימין, נעצר על ידי שב"כ וימ"ר ש"י בחשד לייצור הרקטה. במהלך החקירה הודה בואטנה כי אכן היה בכוונתו לייצר רקטה וי הוא פעל לבדו - את ההדרכות לייצור כלי הנשק רכש במשך השנים באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות. בשל כשלים שונים וכן עקב  האיכות הירודה של הרקטות שייצר שיגורן נכשל.

ריקוד דגלים

ריקוד דגלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החליט כי ברצונו לבצע ג'יהאד

נזכיר כי לפני חודשיים, הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף ימ"ר חוף ויחידת הגדעונים (יח' 33) במשטרת ישראל, נעצר תושב אום אל-פחם בחשד כי בכוונתו לממש פיגוע תופת באמצעות מטען, לאחר שגויס לארגון הטרור חמאס.

החשוד מחמד נדיר מחאג'נה, אזרח ישראלי תושב אום אל-פחם בן 20, נעצר כשברשותו מדיה ששימשה לקשר מול החמאס ברצועת עזה. בחקירה בשב"כ עלה כי גויס לפני מספר חודשים לזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה, לצורך מימוש פיגוע תופת באמצעות מטען בשטח מדינת ישראל. מהחקירה עולה כי לאור לחצים כלכליים ונפשיים בהם היה מצוי, החל להתקרב לאידאולוגיית האחים המוסלמים, ובהמשך החליט כי ברצונו לבצע ג'יהאד.