לילה מתוח בשומרון: צה"ל הרס בית מחבל, 3 מחבלים חוסלו מהאוויר

יממה עברה מהפיגוע בעלי בו נרצחו ארבעה בני אדם, והמתיחות הביטחונית ביו"ש נמשכת. על רקע קריאות מצד מתיישבים וחברי כנסת למבצע צבאי רחב, צה"ל הרס הלילה את בית המחבל מהחוליה שהרגה את עידו ברוך ז"ל | בלילה: 3 מחבלים שהיו בדרכם לבצע פיגוע סוכלו מהאוויר

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/23 07:20 ג בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 22/06/23 07:42

לילה מתוח בשומרון: צה"ל הרס בית מחבל, 3 מחבלים חוסלו מהאוויר
צה"ל הרס את בית המחבל, צילום: דובר צה"ל

בעוד בצמרת הפיקודית של צה"ל ושב"כ עוד מתנהלים דיונים כיצד נכון לפעול ביו"ש בתגובה להסלמה הביטחונית בשבוע האחרון- לפיגוע הקשה בעלי ולתקרית החמורה בג'נין, והאם אכן לצאת למבצע צבאי רחב היקף. בתוך כך, לאחר שאתמול בלילה צה"ל חיסל באופן ממוקד מהאוויר חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע, הבוקר (ה') לוחמי צה"ל פעלו בשכם להרס ביתו של אחד המחבלים שהרגו את סמל עידו ברוך ז"ל.

נהרס ביתו של המחבל כאמל גורי, מבצע הפיגוע בו נפל עידו ברוך ז"ל

כוחות צה"ל ומג"ב הרסו הלילה בשכונת מחפייה שבעיר שכם, את בית המחבל כאמל גורי. המחבל ביצע פיגוע ירי יחד עם המחבל אסאמה טוויל ב-11 באוקטובר 2022, במהלכו נפל לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל.

נהרס בית המחבל

נהרס בית המחבל צילום: דובר צה"ל

נזכיר כי לפני כשבוע הרסו כוחות צה"ל ומג"ב בעיר שכם גם את ביתו של המחבל אסאמה טוויל שביצע יחד עם המחבל כאמל גורי את הפיגוע, במהלך הפעילות היו מספר התקהלויות שכללו ידויי אבנים והשלכת צמיגים בוערים. בנוסף, הושלכו מטענים ובוצע ירי מדויק לעבר הכוחות. נגרם נזק לרכב צבאי. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים לכוחותינו.

במהלך הפעילות היו מספר התקהלויות שכללו ידויי אבנים והשלכת צמיגים בוערים. בנוסף, הושלכו מטענים ובוצע ירי מדויק לעבר הכוחות. נגרם נזק לרכב צבאי. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים לכוחותינו.

מחבלים חוסלו בסיכול ממוקד מהאוויר

כאמור, צה"ל סיכל אתמול חוליית מחבלים שביצעה מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ביהודה ושומרון - מדובר בחיסול הראשון מהאוויר ביו"ש מזה 17 שנה - כשהאחרון היה ב-2006. כוחות צה"ל בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב"כ זיהו רכב חשוד ובו חולייה של 3 מחבלים, לאחר שביצעה ירי בסמוך לג'למה במרחב חטיבת מנשה והיו בדרכם לבצע פיגוע. החוליה ביצעה מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ברחבי יהודה ושומרון בתקופה האחרונה.

לאחר זיהוי החוליה, מל"ט מסוג "זיק"  של צה"ל ירה לעבר החוליה וסיכל אותה. המחבלים שחוסלו הם פעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, בצה"ל מבהירים כי לא מדובר בחיסול בכירים אלא בהסרת איום מיידי לפיגוע. המחבלים שחוסלו היו בדרכם לבצע פיגוע נוסף, גופותיהם נמצאות בידי צה"ל ובמכוניתם אותרו 3 נשקים.

הנשקים ששימשו את המחבלים

הנשקים ששימשו את המחבלים צילום: דובר צהל

ראש הממשלה ושר הביטחון ערכו דיונים בכירי מערכת הביטחון אמש, על רקע הדרישות למבצע צבאי רחב בתגובה לפיגוע בעלי ולתקרית בג'נין השבוע. בכירי מערכת הביטחון הציגו בפני גלנט ונתניהו את ההיבטים השונים של מעבר למבצע רחב, כך דווח ב- N12. לפי הדיווח, אחד החששות הוא כי כניסה ממושכת לג'נין עלולה ליצור הסלמה נוספת בזירות אחרות כמו עזה או לבנון.