בשורה לנכי צה"ל: החסם העיקרי לקבלת הקצבה - יבוטל

אגף השיקום במשרד הביטחון הודיע כי מבחן ההכנסה לנכי צה"ל יעוגן כהוראה קבועה ולא כהוראת שעה כפי שהיה בשנה האחרונה. וגם: עדכון שכר אוטומטי יבוצע פעמיים בשנה | בארגון נכי צה"ל חוששים ממסמוס החוק: "פחד אמיתי שהממשלה תתפזר או שיהיו אירועים ביטחוניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/23 16:40 כו בסיון התשפג

בשורה לנכי צה"ל: החסם העיקרי לקבלת הקצבה - יבוטל
נכי צה"ל, מחכים לחקיקה, צילום: Noam Moskowitz/Flash90

ועדת העבודה והרווחה קיימה היום (ה') דיון נוסף בהצעת החוק שתעגן את זכויותיהם של נכי צה"ל. במהלך הדיון עדכנה יו"ר אגף השיקום לימור לוריא כי ביטול מבחן ההכנסה לנכי צה"ל, שעוגן כהוראת שעה לפני כשנה לאחר מאבק ממושך של ארגון נכי צה"ל, יעוגן כהוראת קבע. בארגון נכי צה"ל עידן בירכו על הבשורה.

עדכון שכר אוטומטי 

בין היתר במנגנון עדכון הגמלה המשולמת לנכי צה"ל, שיקבע כעת על פי סכום השכר הקובע המעוגן בחוק - 5,310 שקלים וישולם בצמוד לעדכון אוטומטי שיבוצע פעמיים בשנה. אורן איילון, מאגף התקציבים במשרד הביטחון הסביר שנתוני חודש יוני מתקבלים בחודש ינואר, אז תעודכן הגמלה באופן רטרואקטיבי והפער יושלם. 

יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן לקיימן הביע חשש מעיכוב החקיקה בעניין ומסמוס ההחלטות:"אנחנו בפתחו של חוק טוב מאוד, לא מושלם, יש דברים שצריך לשפר, אבל יש פה אוזן קשבת ונתקדם תוך כדי. יש לי פחד אמיתי שהממשלה תתפזר, או שיהיו אירועים ביטחוניים חריגים ונאבד את ההזדמנות". איציק סעידיאן הוסיף: "אנחנו רוצים להרגיש את אותה תחושה שהרגשנו בקרב, תסתכלו עלינו כמו על הילדים שלכם. לא אכפת לנו מכסף, אכפת לנו מהרגשה".

איציק סעידיאן |

איציק סעידיאן | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"זה אינטרס של כולנו ביחד"

יו"ר אגף השיקום לימור לוריא הצטרפה לקריאה ואמרה: "יש משמעות גדולה מאוד אם נצליח להעביר את החוק, שמטיב עם נכי צה"ל ומאפשר לנו להרחיב הטבות בעתיד, אם נעגן אותן בחקיקה. זה אינטרס של כולנו ביחד. אני מזכירה שישנם ששה פרקים, ארבעה נוספים שצריכים בימים אלה לעלות להערות הציבור עוסקים בשיקום פסיכוסוציאלי, רווחה ונושאים נוספים שחשובים לכולנו".