מרתק: חשוד עזתי ניסה לחצות לישראל - כך הגיבו הלוחמים

לוחמים בחטיבה הצפונית של רצועת עזה הוקפצו לגדר הגבול לאחר שתצפיתניות זיהו חשוד המנסה לעבור את הגבול. בתיעוד האירוע נראים הלוחמים מגיעים לנקודה ומסכלים את ניסיון החדירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/23 18:14 כג בסיון התשפג

מרתק: חשוד עזתי ניסה לחצות לישראל - כך הגיבו הלוחמים
התיעוד מהזירה, צילום: דובר צה"ל

בפעילות מהירה ומדוייקת הצליחו לוחמי צה"ל מהחטיבה הצפונית בעזה, סוכלה חדירת חשוד עזתי לשטח ישראל. הכל החל כאשר כוח של תצפיתניות זיהו אתמול (א') תושב עזתי המנסה לחצות לשטח ישראל. התצפיתניות הזעיקו במהירות את הכוחות ואלה תפעלו את האירוע עד לסיומו המוצלח ומנעו את נסיון חציית הגדר.

צפו בתיעוד:

תיעוד הלוחמים מסכלים את חדירת העזתי לישראל צילום: דובר צה"ל

החשוד העזתי נלקח בידי הכוחות לחקירה אצל כוחות הביטחון. מהתיעוד שמפרסם דובר צה"ל נראה החשוד העזתי כשהוא הולך בצמוד לגדר עם ידיים מורמות כאשר מהעבר השני נמצאים הלוחמים. הלוחמים מכווינים אותו לנקודה בגדר ושם מכניסים אותו לשטח ישראל. 

"עבודה משותפת של התצפיות ולוחמי החי"ר"

בהודעת דובר צה"ל נכתב: "תצפיתניות בחטיבה המרחבית צפונית זיהו תושב עזתי שניסה לחצות לשטח ישראל. התצפיתניות, שהיו ערניות להתקרבות החריגה, הקפיצו את הכוחות ותפעלו את האירוע עד לסיכול ניסיון החצייה והעברת החשוד לתחקור כוחות הביטחון. הסיכול נעשה בעבודה משותפת של התצפיות ולוחמי החי"ר שתופסים קו בחטיבה הצפונית באוגדת עזה".

סגירת כבישים בדרום

דובר צה"ל הודיע: בעקבות פעילות של מערכת הביטחון, ייסגרו לתנועה כבישים בדרום הארץ:

- מקטע מכביש 40 ממצפה רמון עד צומת ציחור ייסגר לתנועה ביום שלישי, ה-13 ביוני 2023 בין השעות 06:00-10:00 במשך שעתיים בחלון זמן זה.

- מקטע מכתש רמון המערבי והמזרחי ייסגרו לתנועה מיום שני ה-12 ביוני בשעה 19:00 ועד יום שלישי בשעה 10:00, ה-13 ביוני.