התחקיר נמשך: פגישה בקהיר בין בכירי צה"ל והצבא המצרי

מפקד פיקוד דרום, ראש חטיבת תבל וראש חטיבת ההפעלה באגף המודיעין ביקרו בבירת מצרים והמשיכו בתחקיר הפיגוע בגבול יחד עם בכירים בצבא המצרי: "שני הצדדים הביעו את מחויבותם לתחקיר מעמיק והגעה לחקר האמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/23 17:15 כב בסיון התשפג

התחקיר נמשך: פגישה בקהיר בין בכירי צה"ל והצבא המצרי
גבול מצרים ביום הפיגוע, צילום: Dudu Greenspan/Flash90

מתחקרים את הפיגוע הקשה. שלושה בכירים בצה"ל ביקרו מוקדם יותר היום (א') בקהיר, והמשיכו את התחקיר המשותף יחד עם בכירים בצבא מצרים, לאירוע חדירת המחבל השוטר המצרי שאירע בשבת שעברה ובו נרצחו שלושה חיילים.

מפקד פיקוד דרום, ראש חטיבת תבל וראש חטיבת ההפעלה באגף המודיעין

שלושת הבכירים הם מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו, ראש חטיבת תבל תת-אלוף אפי דפרין וראש חטיבת ההפעלה באגף המודיעין תת-אלוף ג'. התחקיר המשותף החל ביום האירוע, כאשר משלחת בכירים מצבא מצרים הגיעה למקום האירוע בישראל ונמשכת גם כעת. שני הצדדים הביעו את מחויבותם לתחקיר מעמיק והגעה לחקר האמת.

שלושת הלוחמים שנרצחו בפיגוע בגבול מצרים

שלושת הלוחמים שנרצחו בפיגוע בגבול מצרים | צילום: דובר צה"ל

כזכור, בפיגוע הקשה נרצחו סמל ליה בן נון, בת 19 מראשון לציון, ואורי-יצחק אילוז, בן 19.5 מצפת. סמ"ר אוהד דהן, בן ה-20 מאופקים, הוא הלוחם שנהרג במהלך הסריקות לאיתור המחבל. נתניהו אמר אחרי הפיגוע כי "האירוע הקטלני בגבול מצרים הוא חמור וחריג ויבדק עד תום. אני מבקש לשבח את כוחותינו שחתרו למגע וחיסלו את המחבל. יחד עם כל עם ישראל אני מבקש להשתתף בצער המשפחות".

הרמטכ"ל לא חסך ביקורת מהפיקוד הבכיר: "זה התפקיד שלנו"

הרמטכ"ל הלוי אמר אחרי האירוע הקשה כי "הפיגוע באוגדה 80 הוא אירוע קשה - איבדנו שני לוחמים ולוחמת באירוע מבצעי מול מפגע בודד, מול מחבל בודד, שוטר מצרי, והתוצאות בוודאי תוצאות קשות. התפקיד שלנו הוא לעשות הכל כדי שזה לא יקרה. לעשות הכל זה אומר גם באיך אנחנו, הפיקוד הבכיר, מתכנן את המשימות ובונה את התשתיות מסביב".