"להפוך את ציר ההברחות לציר מוות עבור מבריחים חמושים"

חבר הכנסת דני דנון פנה בשאילתה דחופה לשר הביטחון גלנט בעקבות הפיגוע הקשה בגבול מצרים, גלנט השיב: "הנושא חשוב. יש לייצר פעולה נחרצת שתשיב את החוק והסדר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/06/23 11:52 יח בסיון התשפג

"להפוך את ציר ההברחות לציר מוות עבור מבריחים חמושים"
שלושת הלוחמים שנרצחו בפיגוע בגבול מצרים, צילום: דובר צה"ל

בשאילתא שהגיש היום (ד') חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ דני דנון לשר הבטחון יואב גלנט כתב: "לוחמי צה"ל בגבול הדרום שבים ומתריעים שהוראות הפתיחה באש לגבי מבריחים חמושים כובלות ידיהם ומסכנות אותם".

דנון שאל את שר הביטחון:   

  1. האם מערכת הביטחון מתכוונת לשנות הוראות הפתיחה באש לגבי מבריחים חמושים מגבול מצרים?
  2. אם לא, מהן הסיבות?
  3. אם כן, מתי יכנסו לתוקפן ההוראות החדשות?

שר הביטחון יואב גלנט השיב: "הוראות הפתיחה באש כפי שקבועות היום נותנות מענה לכל גזרה בכל מקום ספציפי ובגזרת הדרום בהקשר זה. ההוראות מנחות את צה"ל גם בשגרה וגם בחירום. אנו בוחנים את ההוראות מעת לעת והם נקבעות לפי הצרכים המבצעיים. השיקול. הוא לעולם שיקול מקצועי בלבד. בגבול הדרום מתבצעות הברחות שהולכות ונהיות אלימות יותר ויותור. על רקע זה עודכנו הוראות הפתיחה באש כבר בשנה שעברה. אנו פועלים כל הזמן לתקן את ההוראות.

דני דנון

דני דנון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעניין התמודדות חיילי צה"ל עם מבריחים חמושים אמר גלנט: "זו בעיה חמורה מאוד. אני אתך בנושא הזה של פעולה נחרצת, גם אם בהוראות שעה, על מנת להשליט חוק וסדר כי ללא העניין הזה לא תיכון הדמוקרטיה. יישר כוח על העלאת הדברים לסדר היום."

בתגובה לדברים, בשאלת המשך, אמר אמר דנון: "אדוני השר, נבחרנו כדי למשול. חיילי צה"ל בגבול מצרים נמצאים במציאות בלתי אפשרית. ידיהם כבולות אל מול טרור בדואי מסוכן שהפך למכת מדינה. כנופיות של טרוריסטים בדואים חמושים מסתובבות לילה לילה בצירים שעל גבול מצרים כבעלי הבית בחסות הוראות פתיחה באש שלא מאפשרות ללוחמנו לטפל בהם.

בימים האחרונים אני שומע על עשרות מקרים של אירועי הברחת נשק, סמים ומה לא, שנעשו תחת עינהם הפקוחה וידהם הכבולה של לוחמנו. הטרוריסטים הבדואים חייבים לדעת, שמעתה ואילך השטח שצמוד לגבול מצרים מפסיק להיות ציר הברחות והופך להיות ציר מוות. עלינו להודיע שכל מבריח חמוש שמתקרב לגבול דמו בראשו. רק כך נעצור את מכת המדינה של טרור המברחים ונאפשר ללוחמנו לבצע את משימתם. זו משימתנו כנבחרי ציבור. לכך נבחרנו. מה אנחנו עושים, אדוני השר, כדי להפוך את המציאות בגבול מצרים כך שתרתיע את המבריחים ותאפשר חופש פעולה לחיילינו?"