חברו של סמ"ר אורי-יצחק אילוז ז"ל: "את הבשורה על מותו קיבלתי בשתי פעימות"

מאור חדד, למד עם סמ"ר אורי-יצחק אילוז מכיתה ד' ועד לכיתה י"ב. אמש הוא קיבל את הבשורה הקשה על מות חברו: "היתה כאפה רצינית" | החברים ערכו מפגש כיתתי והעלו זיכרונות: "היום נלך להלוויה, השכבה שלנו תהיה שם כמעט כולה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/06/23 15:09 טו בסיון התשפג

חברו של סמ"ר אורי-יצחק אילוז ז"ל: "את הבשורה על מותו קיבלתי בשתי פעימות"
סמ"ר אורי יצחק אילוז ז"ל | , צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הורה הבוקר (א'), יממה לאחר אירוע חדירת המחבל בגבול מצרים בו נהרגו שני לוחמים ולוחמת צה"ל, על הקמת צוות תחקור מערכתי בראשות אלוף נמרוד אלוני, אשר יבחן את התפיסה המבצעית והמערכתית להגנה בגבולות של שלום. אחד מהחיילים שנהרגו אתמול הוא סמל אורי-יצחק אילוז ז"ל. חברו, מאור חדד, שלמד עמו מכיתה ד' ועד לכיתה י"ב בישיבה התיכונית "אמית צפת", סיפר ל"חדשות כיפה" על אורי-יצחק. 

"היתה כאפה רצינית"

"אורי היה אדם מאוד שמח, תמיד מקליל את האווירה עם הבדיחות שלו והשמחה שלו. הוא היה מאוד כן, מאוד אהוב, מכיר טובה", ספד מאור. לאחר סיום הלימודים צפת, אורי-יצחק פנה למכינה בקרית שמונה ומאור למכינת עלי: "שמרנו על קשר אבל לא מאוד הדוק. הודעות, היינו מדברים בצפת. כשהוא התגייס איחלתי לו בהצלחה". 

אורי-יצחק ז"ל מוקף בחבריו לישיבה |

אורי-יצחק ז"ל מוקף בחבריו לישיבה | צילום: נפתלי אלוש

איפה תפסה אותך ההודעה על האירוע בו נהרג אורי-יצחק?

"היתה כאפה רצינית. בשבת הייתי אצל חבר שהיה איתנו יחד ביסודי והתחלנו לדבר על כל החבר'ה מהשכבה, ומה הם עושים ואיך הולך להם. דיברנו גם על אורי. את הבשורה על מותו קיבלתי בשתי פעימות".

"אבא שלי סיפר לי שנהרגו שלושה חיילים בתקרית בגבול מצרים. זה היה מוזר. הטלפון לא היה עלי ולא הסתכלתי מי ומה. לא חשבתי על זה, בכלל היה לי בראש שהוא לא שם אלא באזור אחר. אחרי חצי שעה אח שלי אמר לי - 'אחד מהחיילים שנהרגו צפתי, אתה מכיר אותו?'. שאלתי מה צפתי והוא ענה - 'אורי-יצחק אילוז'. קפצתי".

אמש, אחרי שקיבלו את הבשורה המרה, קיימו חבריו לכיתה של אילוז מפגש בכיתתם בישיבה התיכונית. "שיתפנו חוויות, כל אחד סיפר איך הוא קיבל את זה, דיברנו עם הרבנים. היום נלך להלוויה, השכבה שלנו תהיה שם כמעט כולה". 

אורי-יצחק ז"ל בטיול עם חבריו לישיבה התיכונית בצפת |

אורי-יצחק ז"ל בטיול עם חבריו לישיבה התיכונית בצפת | צילום: נפתלי אלוש

התחקיר יוצג בתוך שבוע מהיום

הרמטכ"ל הרצי הלוי, סיכם הבוקר כי התחקיר המבצעי בעקבות אירוע חדירת המחבל בגבול מצרים בו נהרגו הלוחמים יוצג תוך שבוע ימים מהיום על ידי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, ומפקד אוגדה 80, תא"ל איציק כהן.

מפקד האוגדה קיים אתמול שיחה פיקודית עם המפקדים של גדוד "ברדלס" ששניים מחייליו נהרגו באירוע, והציג בה את עיקרי התמונה המבצעית. לאחר מכן, קיים מפקד האוגדה תחקיר ראשוני בחטיבת פארן עם מפקדי החטיבה.

מפקד אוגדה 80, תת-אלוף איציק כהן, אתמול |

מפקד אוגדה 80, תת-אלוף איציק כהן, אתמול | צילום: דובר צה"ל

פעילות לוחמי "ברדלס":