מחנכו לשעבר של סמ"ר אורי-יצחק ז"ל: "הוא כתב לי 'אני סוחב את הצבא עם הרגל שלי'"

גיל קרסנטי, מחנכו לשעבר של סמ"ר אורי-יצחק אילוז ז"ל שנפל בשבת בגבול מצרים, מספר על נער שמח וחדור מטרה: "בא מבית של אידאלים. הוא שאף להתקדם גם בצבא ומאוד אהב את השירות" | הלוויתו של הלוחם תתקיים בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בצפת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/06/23 13:44 טו בסיון התשפג

מחנכו לשעבר של סמ"ר אורי-יצחק ז"ל: "הוא כתב לי 'אני סוחב את הצבא עם הרגל שלי'"
אורי-יצחק אילוז ז"ל, צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדה 80, תא"ל איציק כהן, קיים אתמול שיחה פיקודית עם המפקדים של גדוד "ברדלס" ששניים מחייליו נהרגו בשעות הבוקר המוקדמות של יום השבת, והציג בה את עיקרי התמונה המבצעית. לאחר מכן, קיים מפקד האוגדה תחקיר ראשוני בחטיבת פארן עם מפקדי החטיבה. אחד מהחיילים שנהרגו אתמול הוא סמל אורי-יצחק אילוז ז"ל. מחנכו בישיבה התיכונית "אמית צפת", גיל קרסנטי, סיפר ל"חדשות כיפה" על בחור חדור מטרה ואידאלים.

אורי יצחק אילוז

אורי יצחק אילוז | צילום: דובר צה"ל

 "תמיד מוקף בחברים"

אורי-יצחק סיים כיתה י"ב לפני פחות משנתיים וקרסנטי היה המחנך שלו בשנתיים האחרונות בישיבה. מחנכו לשעבר סיפר: "הוא היה נער חייכן, שמח. תמיד מוקף בחברים. תמיד החבר'ה סביבו. הוא עשה מכינה לפני הצבא, מכינת 'מעשה בגליל' בקרית שמונה, וחלק ממנה זה תרומה לקהילה".

"הוא שאף להתקדם גם בצבא ומאוד אהב את השירות. הוא בא מבית של אידאלים, מכניס אורחים. אבא שלו השתחרר מקבע אחרי שירות צבאי ארוך לפני שנתיים. הוא גדל על ערכי הצבא, ערכי המדינה והנתינה למדינה המשיך בעצם בדרך של אבא שלו. לא רצה פרוטקציות ולא כלום למרות שאבא שלו יכול היה לסדר לו כל דבר בצבא, הוא רצה להתקדם לבד, להסתדר לבד, הוא הגיע בכוחות עצמו למה שרצה. היה אמור לצאת עוד שבוע שבועיים כבר לקצינים, כך הוא סיפר". 

הרמטכ"ל הלוי בזירת האירוע בגבול מצרים

הרמטכ"ל הלוי בזירת האירוע בגבול מצרים | צילום: דובר צה"ל

"הוא כתב לי 'אני סוחב את הצבא עם הרגל שלי'"

אמש נפגשו חבריו לכיתה מהישיבה במשך שלוש שעות. הבוקר הם הגיעו, כמו גם קרסנטי לבית המשפחה ומשם הם יצאו מאוחר יותר להלוויה שתערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בצפת. "קשה, לעכל את הבשורה. זה נוחת כמו בום", אמר המחנך גיל. 

מה היה טיב הקשר שלכם? יצא לך לדבר איתו מאז שסיים ללמוד בישיבה? 

"בוודאי. היינו בקשר רציני ותמידי. ביקרתי אותו גם פעם במכינה. היינו מדברים מדי פעם בטלפון, מתייעצים. כשהוא נפצע ברגלו הוא כתב לי 'אני סוחב את הצבא עם הרגל שלי'. הוא לא אמר שהוא סוחב את עצמו, אלא סוחב את הצבא עם הרגל הפצועה".