לראשונה: זה הסמל שיוטבע על טנקי המרכבה וכלי הרק"מ הצה"ליים

מג"ד בחיל השריון נזכר בסבו ניצול השואה, שהשתתף עם חבריו לחטיבה 7 בקרבות תש"ח בלטרון, ויזם: סמל מגן דוד ייחודי יוטבע על טנקי המרכבה וכלי הרק"ם המתקדמים של צה"ל | "נחישות ורעות מצד אחד וקטלניות וניידות מהצד השני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/05/23 17:25 יא בסיון התשפג

לראשונה: זה הסמל שיוטבע על טנקי המרכבה וכלי הרק"מ הצה"ליים
"מגן פלדה" | , צילום: דוברות משרד הביטחון

בשנת ה-75 למדינת ישראל החליטו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר ומפקד זרוע היבשה בצה"ל, אלוף תמיר ידעי, כי סמל מגן דוד ייחודי, אשר ייקרא "מגן פלדה", יוטבע מהיום (ד') על טנקי המרכבה, הנגמ"שים וכלי הרק"ם המתקדמים של צה"ל. הסמל החדש, "מגן הפלדה", בעל המשמעות הלאומית, יוטבע בצבע שחור על דפנות כלי זרוע היבשה.

"נחישות ורעות מצד אחד וקטלניות, מיגון, ניידות וקישוריות מהצד השני"

"מגן הפלדה" נחשף היום בטקס בהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, מפקד זרוע היבשה, ראש מנהלת המרכבה והרק"מ במשרד הביטחון, תא"ל אורן גיבר, וקצינים בכירים נוספים. יוזם הרעיון הוא מג"ד שחק מחטיבה 460 של חיל השריון, סגן אלוף איתמר מיכאלי, שבתום מסע עם מפקדי טנקי מרכבה סימן 4, נזכר בסבו, ניצול השואה, שהשתתף עם חבריו לחטיבה 7 בקרבות תש"ח בלטרון - הסב לחם עם משוריינים ונשקים מאולתרים והנכד עם מכונת המלחמה המתקדמת בעולם מפיתוח ישראלי. 
 
ראש מנת"ק, תא"ל אורן גיבר וקצין השריון הראשי, תא"ל הישאם איברהים, יחד עם מחלקת אמל"ח בזרוע היבשה, הפכו את הרעיון לסמל "מגן הפלדה". במשרד הביטחון הסבירו: "הסמל החדש יכלול מגן דוד שמסמל עצמאות, אחדות והגנה לאורך כל דורות ישראל ופלדה שמסמלת תעוזה. נחישות ורעות מצד אחד וקטלניות, מיגון, ניידות וקישוריות מהצד השני".

הטקס היום |

הטקס היום | צילום: דוברות משרד הביטחון

"חשיפת מגן הפלדה היא אירוע ערכי ומרגש"

מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר, ברך ואמר כי מדובר ביום היסטורי. "לפני 75 שנה בדיוק פורסמה פקודת היום להקמת צבא ההגנה לישראל ואליה צורפה שבועת האמונים של חיילי צה"ל 'אני נשבע'. חשיפת מגן הפלדה היא אירוע ערכי ומרגש, שבו באים לכדי ביטוי רוח הלוחם הישראלי לצד החומר - כלי הרק"מ הטובים בעולם שמשרד הביטחון מפתח עבור צה"ל, יישאו את מורשת צה"ל ומדינת ישראל. סמל המגן דוד יעביר מסר של עוצמה ותנועה מתמדת קדימה".

מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר |

מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר | צילום: דוברות משרד הביטחון