בעקבות פגיעה בעצור פלשתיני: 3 חיילים וקצין נעצרו לחקירה

דובר צה"ל פרסם כי המשטרה הצבאית עצרה לחקירה ארבעה חיילים לאחר שדווח כי התעללו בפלשתיני, אחד החיילים קצין. הדיווח על האירוע הגיע מידי המפקדים של החיילים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 13:53 יא בסיון התשפג

בעקבות פגיעה בעצור פלשתיני: 3 חיילים וקצין נעצרו לחקירה
בית משפט צבאי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ארבעה עצורים: דובר צה"ל מעדכן כי ארבעה חיילים נעצרו על ידי המשטרה הצבאית לחקירה בעקבות טענות לאלימות חריגה כלפי פלשתיניים. בהודעה נכתב: "בעקבות דיווח בדבר פגיעה פיזית קשה בעצור פלשתיני, נעצרו לחקירה על-ידי מצ"ח ארבעה חיילים. החקירה נמשכת".

המפקדים דיווחו על החיילים

הדיווח על החיילים בוצע בידי מפקדיהם של החיילים כאשר אחד מהם הוא קצין בדרגת סרן. בתקופה האחרונה עלו מספר אירועים בהם נשפטו חיילים על מקרים חריגים, לפני כשבועיים מג"ד חטיבת הנחל פסק את עונשם של שלושת המעורבים בתקרית הירי בעירום בחטיבת הנח"ל. שלושת החיילים נשלחו ל-21 ימים בכלא הצבאי, שני המ"כים היורים הושעו לארבעה חודשים מתפקידי לוחמה ועונשו המלא של הקצין יוחלט בהמשך, כך פרסם רועי שרון, הפרשן הצבאי של "כאן חדשות".

מטווח

מטווח, ארכיון. צילום: Gershon Elinson/Flash90

לאחר האירועים החריגים, הגיב דובר צה"ל לתקרית: "מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל". עוד הוסיף דובר צה"ל ואמר כי "האירוע מתוחקר ומטופל. המעורבים באירוע יישפטו על-ידי מפקד חטיבת הנח"ל" נכתב בתגובתם לדברים.