נתניהו לאחר הפיגוע: "מנהלים כעת מרדף, החשבון ייסגר בהקדם"

בפיגוע הקשה סמוך ליישוב חרמש נרצח מאיר תמרי, אב לשניים תושב היישוב. תמרי הוא קרוב משפחתה של אסתר הורגן ז"ל שנרצחה בפיגוע לפני כשנתיים | צה"ל ממשיך במצוד אחר המחבלים סביב אזור ג'נין, נתניהו: "כוחותינו מנהלים כעת מרדף"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/05/23 18:12 י בסיון התשפג

נתניהו לאחר הפיגוע: "מנהלים כעת מרדף, החשבון ייסגר בהקדם"
נתניהו: "החשבון ייסגר", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נמשך המצוד: בפיגוע הקשה הבוקר (ג') נרצח מאיר תמרי, תושב היישוב חרמש. על פי החשד, מחבלים הגיחו מרכב חולף וירו בתמרי שבתחילה נפצע קשה אך מאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים. בתוך כך, צה"ל ממשיך במצוד אחר המחבלים שברחו לכיוון ג'נין. קציני צה"ל ובתוכם אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס הגיעו לזירה והנחו את הכוחות.

הקשר המשפחתי לאסתר הורגן ז"ל

מאיר תמרי, תושב חרמש, אב לשני ילדים קטנים, בני שנה ושלוש היה אמור לחגוג מחר את יום הולדתו ה-32. הטרור היכה במשפחתו של תמרי לפני כשנתיים לאחר שקרובת משפחתו אסתר הורגן ז"ל נרצחה גם היא בפיגוע. אימה של טל, אשתו של מאיר ז"ל, נשואה לבנימין, לו הייתה נשואה הורגן ז"ל. מאיר התחתן עם טל בת היישוב חרמש, והגיע ליישוב חרמש לפני ארבע שנים, שם הם מגדלים את ילדיהם. בימים האחרונים הם סיימו לבנות את ביתם, בית שמאיר בנה במו ידיו. 

הנרצח, מאיר תמרי הי"ד

הנרצח, מאיר תמרי הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה נתניהו הגיב לפיגוע הקשה ואמר: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של מאיר תמרי ז"ל, שנרצח היום בפיגוע ירי בסמוך ליישוב חרמש שבו התגורר. ה' יקום דמו". עוד הוסיף ועדכן ראש הממשלה כי כוחותינו מנהלים כעת מרדף אחר המחבלים כדי לסגור איתם חשבון - והוא ייסגר בהקדם. כפי שהגענו עד היום לכל מחבל וסגרנו איתו חשבון - כך נעשה גם הפעם".

"קריאת השכמה לכל חברי בממשלה, זה באחריותנו"

בקואליציה נשמעו קולות של ביקורת כלפי המדיניות הביטחונית בשומרון, השרה סטרוק הגיבה לפיגוע: "מטר מהמקום בו נרצח - יש מחסום, שנפתח ולמרות גל הטרור, טרם נסגר. אסור להשלים עם המצב בו כבישי יו"ש הם מסלול ירוק לטרור. שולחת קריאת השכמה לכל חברי בממשלה, זה באחריותנו".

השרה אורית סטרוק |

השרה אורית סטרוק, זה באחריותנו | צילום: Sraya Diamant/Flash90

בתוך כך, ארגון בשם "גדוד טולכרם" לקח חלק על הפיגוע הקשה והגדיר אותו כ"נקמה על הרג אנשינו בידי צה"ל". גם בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי בירכו על הפיגוע: "הפעולה ההירואית היא עדות לנחישות של העם הפלסטיני להמשיך ולהגן על אדמתו ועל המקומות הקדושים. הרובים יישארו אל מול הכיבוש הציוני והמתנחלים - שלא יוכלו לדכא את המהפכה של עמנו" אמר עבד א-לטיף אל-קאנוע, דובר הארגון.