בחמאס מאיימים: מתיחות לקראת יום ירושלים וריקוד הדגלים

שבוע וחצי לפני יום ירושלים, מאיימים בחמאס לשבש את אירועי היום וריקוד הדגלים: "אנו נשמור על המשוואה כפי שנכפתה על ידי ההתנגדות" | משטרת ישראל: "נערכים לקיום מצעד הדגלים השנה כמו בכל שנה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/05/23 21:10 טז באייר התשפג

בחמאס מאיימים: מתיחות לקראת יום ירושלים וריקוד הדגלים
ריקוד דגלים בשנה שעברה, במשטרה מתכוננים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מתיחות לקראת יום ירושלים: במערכת הביטחון נערכים ליום ירושלים שיחול בעוד שבוע וחצי. בחמאס מאיימים היום לקראת החגיגות בבירה וצעדת הדגלים המסורתית. דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנו, התייחס היום (א') לחגיגות הצפויות ואיים: "אנו נשמור על המשוואה כפי שנכפתה על ידי ההתנגדות".

בחמאס מאיימים: "צעדים אלו יובילו להשלכות חמורות"

אל-קאנו הוסיף לסוכנות הידיעות הפלשתינית "סווא": "ירושלים תישאר הבירה הפלסטינית. אנחנו לא נאפשר לכיבוש הציוני להעביר את התוכניות לייהד את מסגד אל-אקצא והעיר ירושלים, באמצעות חלוקה, הקרבת קורבנות או מצעדי דגלים. העם הפלשתיני ימשיך להגן על זהות מסגד אל אקצא, וימשיך לסכל כל ניסיון להרחיב את השליטה הציונית על ירושלים".

ריקוד הדגלים בכותל.

ריקוד הדגלים בכותל. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחמאס כבר מנסים לחמם את האווירה לקראת היום הנפיץ וטענו מוקדם יותר לשיעורי תורה שמתבצעים במסגד אל-אקצא: "שיעורי התורה מתקשרים לתוכניות של ישראל לכפות חלוקה של האזור לטובת הנרטיב הציוני הכוזב שלה. ישראל מחזיקה באחריות המלאה להמשך המדיניות והצעדים התוקפניים נגד אל-אקצא, שיישאר אסלאמי טהור. אנו קוראים לליגה הערבית, למדינות ערב ולארגון לשיתוף פעולה אסלאמי לקחת אחריות ולנקוט בצעדים דחופים להגנה על ירושלים. צעדים אלו יובילו להשלכות חמורות".

תוואי המצעד: ממרכז ירושלים דרך שערי העיר העתיקה עד לכותל המערבי

בישראל בינתיים משדרים עסקים כרגיל. ראש עיריית ירושלים, משה ליאון כבר הכריז כי מסלול ריקוד הדגלים לא ישתנה. במשטרה מסרו לפני מספר ימים כי הם נערכים לאירועי יום ירושלים: "משטרת ישראל נערכת לקיום מצעד הדגלים השנה כמו בכל שנה בעשרות השנים האחרונות בתוואי המצעד ממרכז ירושלים דרך שערי העיר העתיקה עד לכותל המערבי".