אחרי לילה של תקיפות בעזה ואזעקות בעוטף - צה"ל הודיע על חזרה לשגרה

לאחר לילה של תקיפות צבאיות ברצועת עזה במקביל לירי רקטות לעבר ישראל- בתום הערכת מצב צה"ל הודיע על חזרה מלאה לשגרה בעוטף עזה, והלימודים צפויים להתקיים כרגיל

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/23 07:30 יב באייר התשפג

אחרי לילה של תקיפות בעזה ואזעקות בעוטף - צה"ל הודיע על חזרה לשגרה
תקיפת צה"ל בעזה, צילום: Rahim Khatib/Flash90

במהלך הלילה (בין שלישי לרבעי) כוחות צה"ל תקפו מספר אתרים בעזה בתגובה לירי הרקטות אתמול לכיוון עוטף עזה ושדרות. במקביל, נמשך ירי הרקטות במהלך הלילה לעבר העוטף ואף התרחב לכיוון אשקלון. גם לאחר סיום פעילות צה"ל בעזה, נשמעה אזעקה נוספת בניר עם. הרקטות נורו ככל הנראה עקב מותו של פעיל הג'יהד האיסלאמי, חאדר עדנאן, ששבת רעב בכלא הישראלי במשך 86 ימים.

על פי דיווחים, לפנות בוקר הושגה הפסקת אש בין צה"ל לפלגים הפלשתיניים, על אף שירי נוסף בוצע בשעה 5:30 לכיוון ניר עם. בשעות הבוקר המוקדמות (ד'), צה"ל הודיע כי בתום הערכת מצב ובהמשך להנחיות פיקוד העורף, הוחלט על שגרה מלאה בעורף, והמועצות בעוטף עדכנו כי הלימודים יתקיימו כרגיל.

חיל האוויר תקף מחנה אימונים של חמאס, מחסני אמל"ח ומנהרה תת קרקעית

המנהרה שהותקפה בעזה

המנהרה שהותקפה בעזה צילום: דובר צה"ל

במהלך הלילה מטוסי קרב תקפו מתחם ששימש כמחנה אימונים בארגון הטרור חמאס ומוצב צבאי של הארגון ובו מחסן אמצעי לחימה, אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם אימונים של הארגון. במקביל, נתקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את מטה הייצור של חמאס, מפעל בטון המשמש לבניית תשתיות של הארגון, מוצב צבאי של המערך הימי של חמאס ומנהרה תת-קרקעית שמשמשת את הארגון בדרום הרצועה.

בהמשך הלילה מטוסי ומסוקי קרב תקפו מתחם צבאי ששימש כמחנה אימונים לפעילי מערך הייצור של ארגון הטרור חמאס, מחסן אמצעי לחימה ושני מתחמים צבאיים של חמאס. בנוסף נתקף מחנה צבאי של ארגון הטרור ומוצב צבאי של המערך הימי של הארגון. כמו כן, נתקפה מנהרה תת-קרקעית. בנוסף, במהלך הלילה טנקים של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקף מקלע כבד בצפון רצועת עזה, ממנו בוצע ירי קליעים לעבר שטח ישראל.

מצה"ל נמסר כי, "התקיפה הנרחבת בוצעה בתגובה לשיגורים אתמול משטח רצועת עזה לשטח ישראל והיא מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס", עוד נכתב: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

מוקדי התקיפה של צה"ל בעזה

מוקדי התקיפה של צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

פגיעה ישירה בחצר בית ליד אשקלון

בתוך כך, זוהתה פגיעה ישירה של רקטה בחצר בית בקיבוץ במועצה האזורית חוף אשקלון, ללא נפגעים בגוף, אולם נגרם נזק לבית ולרכב. בנוסף, בעקבות האזעקות אישה כבת 63 נחבלה קל בידה עקב נפילה  וגבר כבן 46 נפצע קל בעת שרץ למרחב המוגן.