אזעקות צבע אדום: לילה מתוח בעוטף עזה

ברקע ההסלמה בדרום והירי לעבר העוטף, נערכים התושבים ללילה מתוח ולתגובה אפשרית של צה"ל. גם בשעות הערב: אזעקות צבע אדום נשמעו בכיסופים. שרים בממשלה דורשים תגובה חריפה: "מדיניות ההכלה מיצתה את עצמה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/05/23 20:50 יא באייר התשפג | עודכן בתאריך 02/05/23 23:09

אזעקות צבע אדום: לילה מתוח בעוטף עזה
חיילי צה"ל בגבול הרצועה, הערב, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

לילה מתוח בעוטף עזה: לאחר מתחי הירי לעבר עוטף עזה והעיר שדרות, שם נרשמה פגיעה ישריה באתר בניה שגרמה לפציעה קשה של עובד זר, גם בשעה האחרונה נשמעו הזעקות צבע אדום ברחבי עוטף עזה וזוהו מספר שיגורים של רקטות מעבר רצועת עזה. בתוך כך, לאחר הערכת המצב של ראש הממשלה ובכירי מערכת הביטחון, בדרום נערכים ללילה מתוח ולתגובה אפשרית של צה"ל.

"אי אפשר להסתתר מאחורי תירוצים יותר"

גורמים בממשלה תוקפים את מדיניות ההכלה ואומרים ל-N12: "מדיניות ההכלה מיצתה את עצמה, והגיע הרגע לשקם את ההרתעה. אי אפשר להסתתר מאחורי תירוצים יותר". חלק מהשרים הביעו בפני ראש הממשלה גם את הצורך להחזיר את הסיכולים הממוקדים של בכירי הטרור ברצועה. ההנחה היא שבמהלך הלילה ישראל תגיב לירי הרקטות, אך לא ברורה עוצמת הפגיעה של צה"ל בחמאס ובג'יהאד האסלאמי.

ראש הממשלה ושר הביטחון בהערכת המצב

ראש הממשלה ושר הביטחון בהערכת המצב צילום: חיים צח /לע"מ

"מערכת הביטחון תפעל בנחישות ובעוצמה"

מוקדם יותר הערב, אמר גם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי כי הוא מצפה לתגובה קשה יותר. ריאיון ל"כאן חדשות" אמר דוידי כי "צריך לצאת למבצע נרחב ולחזור למדיניות החיסולים הממוקדים, הם צריכים להישאר מתחת לאדמה ותושבי שדרות והעוטף צריכים לחיות בשקט ובבטחה, אנחנו פה ונמשיך לגדול ולהתפתח".

שר הביטחון צייץ לאחר הישיבה: "סיימתי מספר הערכות מצב מבצעיות בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה. מערכת הביטחון תפעל בנחישות ובעוצמה אל מול כל מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל". וסגן הרמטכ"ל אמר למסיימי קורס קצינים בבה"ד 1 כי "בהמשך לירי הרקטות שבוצע זה עתה לשדרות ולעוטף עזה - אבטיח לכם כי צה"ל יגיב ויפעל בצורה נחושה ומשמעותית על מנת להשיב את השקט לתושבי מדינת ישראל".