כתגובה לירי הרקטות לעבר יישובי העוטף והגליל: צה"ל תוקף ברצועת עזה

חיל האוויר תוקף מטרות של חמאס ברצועת עזה כתגובה על ירי הרקטות לעבר יישובי העוטף והגליל | נתניהו: "אויבנו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מאוחדים ומלוכדים ומגבים את הפעולות של צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/23 22:33 טו בניסן התשפג | עודכן בתאריך 07/04/23 01:31

כתגובה לירי הרקטות לעבר יישובי העוטף והגליל: צה"ל תוקף ברצועת עזה
צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בשבוע האחרון, המתיחות הביטחונית הגיעה לשיאה לאחר שאמש (ד'), במהלך ליל הסדר נורו רקטות לעבר יישובי עוטף עזה והיום נורו רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הצפון מלבנון. בתוך כך, לאחר חצות, החל חיל האוויר לתקוף מטרות של חמאס ברצועת עזה כתגובה על ירי הרקטות לעבר יישובי העוטף והגליל.

נתניהו: "אויבנו ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות"

בפתח כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הצהרה והתייחס למתיחות הביטחונית. "הבהרתי בימים האחרונים שאויבנו לא יטעו בנו. הויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם בכל מקום ובכל עת שיידרש. כולנו בלי יוצא מן הכלל מאוחדים בזה. אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית אנחנו קוראים להרגעת הרוחות ואנחנו נפעל בתקיפו נגד קיצוניים שנוקטים באלימות".

נתניהו בפתח כינוס הקבינט:

נתניהו הוסיף ואמר כי במערכת הביטחון נערכים לתגובה. "באשר לתקופנות עלינו מהזירות השונות. אנחנו נכה באוייבנו והם ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות. אויבנו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מאוחדים ומלוכדים ומגבים את הפעולות של צה"ל ושל שאר זרועות הביטחון כדי להגן על מדינתנו ובאזרחינו". 

 

בצה"ל מעריכים: "חמאס הוא האחראי לירי מלבנון"

בצה"ל מעריכים כי ארגון הטרור חמאס עומד מאחורי הירי בצפון ובדרום. "הירי מלבנון חמור מאוד והוא מעיד שיש כאן אירוע רב זירתי, אבל אירוע רב זירתי חד ארגוני. למדינת לבנון יש אחריות כאשר נורית ממנה אש, אנחנו בודקים גם מעורבות איראנית. האירוע בלבנון הוא פלשתיני-חמאס, סדר גודל של כ-34 שיגורים, 25 מהם יורטו. שש נפילות בשטחי ישראל, ארבעה שיגורים נוספים לא מצאנו. הייתה מוכנות מראש ולכן התוצאות ביירוט גבוהות".

צילום: Ayal Margolin/Flash90

"חמאס בעזה מבחינתנו הוא הריבון. היה ירי של סוררים בעת ליל הסדר, האירוע המשמעותי - ירי טילי קרקע-אוויר. שבעת השיגורים האלה מיצרים התרעות ואזעקות וזה אירוע שחמאס מעורבים בו וירו אותו. במערכת הביטחון מצביעים על חמאס כאחראי המרכזי".