יום שישי של הרמדאן: עשרות אלפי מוסלמים הגיעו להר הבית

חודש הרמדאן מתקרב לסיומו, וביום השישי הרביעי והאחרון ההיערכות מתוגברת מהרגיל | המפכ"ל ומפקד המחוז קיימו הערכת מצב בכותל המערבי: "חייבים להמשיך בהיערכות לכל תרחיש ולכל איום עם כל האמצעים. האיום המרכזי הוא הפח"ע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/23 13:12 כג בניסן התשפג

יום שישי של הרמדאן: עשרות אלפי מוסלמים הגיעו להר הבית
הר הבית, רמדאן 2022, צילום: Jamal Awad/Flash90

סיומו של חודש הרמדאן: כוחות הביטחון ערוכים בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ, בעיקר בירושלים, ביום השישי הרביעי והאחרון של חודש הרמדאן שחל היום (ו') במקביל ל"יום ירושלים" האיראני. עשרות אלפי פלשתינים מיהודה ושומרון עברו במעברי הגבול וזורמים להר הבית, ומפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי קיים הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל המערבי יחד עם מפקד המחוז.

האתגר המרכזי שלנו היום לסיים את התפילות והאירועים בבטחה

שבתאי אמר בהערכת המצב כי "ההיערכות לתפילות יום שישי הרביעי של הרמדאן לצד מסעות הצלב ושבת האור מאתגרת, בפרט בירושלים. האתגר המרכזי שלנו היום לסיים את התפילות והאירועים בבטחה ולטפל בחריגים ככל שנדרש במקצועיות. אנחנו חייבים להמשיך בהיערכות לכל תרחיש ולכל איום עם כל האמצעים שברשותנו. האיום המרכזי הוא הפח"ע במתווים השונים, ולשם צריך להיות מופנה עיקר הקשב המבצעי עם דגש משמעותי על מוכנות השוטרים''.

המפכ"ל ותורג'מן בכותל | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, סקר בפני המפכ"ל את ההיערכות המבצעית ופריסת הכוחות בגזרות השונות בירושלים: "במהלך הימים האחרונים סיכלנו מספר אירועי פח"ע וכוונות טרור באזור ירושלים. חלק מהם באמצעות מודיעין מקדים וממוקד, וחלק אחר באמצעות ערנות ודריכות של שוטרים שלנו שפועלים בשטח בכל הגזרות בשילוב אמצעים טכנולוגיים שונים. אנחנו ממשיכים בהיערכות מוגברת לאורך היממה עפ"י התכנית עם מגוון כוחות ואמצעים שפועלים פה בימים ובלילות''.

2,300 שוטרים

על פי ההערכות, יותר מ-100 אלף מתפללים מוסלמים צפויים להגיע היום למסגד אל-אקצא בירושלים וכ-2,300 שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות תגבור ארציים פרוסים בבירה ובעיקר סביב הר הבית, במעברי עוטף ירושלים, במזרח העיר ובסמטאות העיר העתיקה.