היערכות מתוגברת ליום שישי האחרון של הרמדאן, כ-40 אלף חצו את המעברים מיו"ש

במשטרה ובצה"ל נערכים בכוחות מתוגברים ליום שישי הרביעי והאחרון של חודש הרמדאן, וכ-2,300 שוטרים נפרסו | נצ"מ ארז תבור: "קוראים לציבור להישמע להוראות השוטרים ולדווח למוקד 100 על כל אירוע חריג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/23 07:37 כג בניסן התשפג | עודכן בתאריך 14/04/23 09:50

היערכות מתוגברת ליום שישי האחרון של הרמדאן, כ-40 אלף חצו את המעברים מיו"ש
שוטרים צופים על הר הבית, צילום: דוברות המשטרה

סיומו של חודש הרמדאן: כוחות הביטחון נערכים בכוחות מתוגברים לקראת יום השישי הרביעי והאחרון של חודש הרמדאן שחל היום. עד לשעה 10 עברו במעברי הגבול כ-40 אלף פלשתינים מיהודה ושומרון.

2,300 שוטרים נפרסו

על פי ההערכות, יותר מ-100 אלף מתפללים מוסלמים צפויים להגיע היום למסגד אל־אקצא בירושלים. במשטרת מחוז ירושלים נערכו בכוחות מתוגברים כדי לאפשר את חופש הדת והפולחן, תוך שמירה על הביטחון ועל הסדר הציבורי. כ־2,300 שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות תגבור ארציים פרוסים בבירה ובעיקר סביב הר הבית, במעברי עוטף ירושלים, במזרח העיר ובסמטאות העיר העתיקה.

משטרה בעיר העתיקה. אילוסטרציה

משטרה בעיר העתיקה. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

נזכיר כי בשבועות האחרונים חלה התדרדרות בטחונית חמורה עם התחממות בגזרות השונות, כולל הר הבית וירושלים, ובימים האחרונים נשמר שקט מתוח. בעקבות הערכות המצב הבטחונית הורה ראש הממשלה נתניהו, סמוך לכניסת חג שני על פסח, על סגירתו של הר הבית בפניי יהודים ותיירים בעשרת הימים האחרונים של חודש הרמדאן.

"אנחנו קוראים לציבור להישמע להוראות השוטרים ולדווח למוקד 100 על כל אירוע חריג שמצריך התערבות משטרתית בזמן אמת", אמר אמש ניצב-משנה ארז תבור, קצין אגף המבצעים של משטרת מחוז ירושלים.

בן גביר תקף את נתניהו - שהתהדר בראשי מערכות הבטחון

"ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור - היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב", נמסר מטעמו של איתמר בן גביר אחרי פרסום ההחלטה. במקביל, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההחלטה התבצעה בהמלצה בפה אחד של שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל.