המפכ"ל על ההתפרעויות בהר הבית: "קבוצת צעירים הצליחה להדליק את השטח"

המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי, התייחס בראיון להתפרעויות בהר הבית: "גורמים קיצוניים מחוץ לגבולות ישראל וגם בתוך תחומי המדינה עשו כל שביכולתם על מנת להתסיס את השטח" | על יחסיו המתוחים עם השר בן גביר: "את מה שיש לי להגיד לשר אגיד לו בארבע עיניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/23 22:55 יח בניסן התשפג

המפכ"ל על ההתפרעויות בהר הבית: "קבוצת צעירים הצליחה להדליק את השטח"
קובי שבתאי | , צילום: ראובן קסטרו

ביום רביעי האחרון, ערב חג הפסח, התפתחו עימותים אלימים בהר הבית בין כוחות המשטרה למתפרעים ערבים מה שהוביל לרי רקטות מרצועת עזה ומלבנון ופיגועים רצחניים אשר גבו את חייהם של שלושה בני אדם. בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי התייחס הערב (א') בראיון לכאן חדשות למתיחות הביטחונית, ליחסיו המתוחים עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ולפיגוע הדריסה בתל אביב בערב שבת האחרון.

"גורמים קיצוניים מחוץ לגבולות ישראל וגם בתוך תחומי המדינה עשו כל שביכולתם על מנת להתסיס את השטח"

"קבוצת צעירים הצליחה להדליק את השטח והגבנו בהתאם", פתח שבתאי את דבריו בנושא התפרעויות בהר הבית, "עשינו היערכות מאוד רצינית לפני גם בפן המבצעי, גם בפן ההידברותי. גורמים קיצוניים מחוץ לגבולות ישראל, באזור יהודה ושומרון, וגם בתוך תחומי המדינה עשו כל שביכולתם על מנת להתסיס את השטח ולהבעיר אותו. לצערי הצליחו להלהיב קבוצה לא קטנה של צעירים שהגיעה".

התפרעויות בהר הבית, ארכיון

התפרעויות בהר הבית, ארכיון צילום: Jamal Awad/Flash90

המפכ"ל נשאל על הסרטונים והתמונות שהופצו בו נראים שוטרים מכים מתפללים. "האם אני מאושר מהתמונות שיצאו משם? לא. אנחנו מתחקרים את האירוע, נלמד אותו. מי שחילל את המקום זה לא השוטרים שנכנסו לשם", השיב שבתאי. 

"את מה שיש לי להגיד לשר אני אגיד לו בארבע עיניים"

כאמור, המפכ"ל נשאל על יחסיו עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. "את מה שיש לי להגיד לשר אני אגיד לו בארבע עיניים, אני לא עושה את זה מעל גלי האתר, ומה שקורה בשיחות פנימיות ביני לבינו נשאר כך. עובדתית, אנחנו ממשיכים לעבוד. השר בא עם מדיניות מסוימת והוא מצפה לתוצאות כאלה ואחרות. אנחנו עושים את מה שאנחנו יכולים במסגרת האמצעים, הכלים והחוק שעומדים לרשותנו", השיב שבתאי.

בן גביר והמפכ"ל, היחסים מידרדרים

בן גביר והמפכ"ל, היחסים מידרדרים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריו, התייחס שבתאי לפיגוע הדריסה בתל אביב בו נרצח תייר איטלקי."מהנתונים שעומדים בפניי כרגע, והייתי בשטח וראיתי את הסרטונים אחר כך, החקירה לא הסתיימה, אבל כל הממצאים עד כה מעידים על פיגוע".