כוננות שיא בשומרון: כוחות הביטחון נערכים לצעדת אביתר

בצל המתיחות הביטחונית, אלפי בני אדם צפויים להשתתף היום בצעדה מצומת תפוח לעבר אביתר שבשומרון | בין המשתתפים: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/23 07:35 יט בניסן התשפג

כוננות שיא בשומרון: כוחות הביטחון נערכים לצעדת אביתר
היישוב אביתר, צילום: דוברות אביתר

בצל המתיחות הביטחונית, אלפי בני אדם צפויים להשתתף היום (ב') בצעדה מצומת תפוח לעבר אביתר שבשומרון. לצעדה יגיעו שמונה שרים ו-20 חברי כנסת, ביניהם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק, השר לענייני מורשת, עמיחי אליהו, השר לשירותי דת וממלא מקום שר הפנים, השר מיכאל מלכיאלי, שר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף והשרה במשרד ראש הממשלה מאי גולן.

בתוך כך, המשטרה הודיעה כי לקראת הצעדה, כביש 505 ייחסם לתנועת כלי רכב בין צומת תפוח לצומת אלון החל מהשעה 08:30 עד 18:00. הציבור מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות, בין היתר בכביש הכרמים המחבר בין צומת גדעון לכביש 60. לתושבי מגדלים תתאפשר יציאה רק לכיוון צומת אלון וחזרה ממנו. ההגעה לצעדה תתבצע בשאטלים ייעודים שהוקצו על ידי מארגני האירוע. לבאים בכלי רכב פרטיים תתאפשר חניה על בסיס מקום פנוי סמוך לישוב תפוח.

אביתר

אביתר צילום: Flash90

השר גלנט ביקר בצפון השומרון: "נבוא חשבון עם כל מחבל"

ברקע המתיחות הבטחונית וגל הפיגועים הרצחניים של השבוע האחרון אשר גבו את חייהם של שלושה בני אדם, ועל רקע המציאות הביטחונית המתוחה וימי חג הפסח, קיים שר הבטחון יואב גלנט ביקור בחטיבה המרחבית מנשה בצפון השומרון, שם ערך מפגש עם מפקדים בגזרה, השר קיבל סקירות על הפעילות המבצעית ושוחח עם הלוחמים והמפקדים המבצעים את משימותיהם באזור.

גלנט בצפון השומרון

גלנט בצפון השומרון צילום: אריאל חרמוני; משרד הביטחון

"אם יש מישהו מהמחבלים שחושב שבתקופת החגים הוא יחמוק מידו הארוכה של צה"ל, הוא טועה", הצהיר גלנט במהלך הביקור, "כל מי שיבצע, ולו את הפעולה הקטנה ביותר ,אנחנו נבוא איתו חשבון ונביא אותו לדין. הטלנו סגר על יהודה ושומרון, שימשך עד אחרי חג פסח, על מנת להבטיח שאזרחי ישראל יוכלו לעבור את החג בשלום".