הסלמה בצפון: עשרות רקטות נורו מלבנון לעבר הגליל במהלך החג

שלוש פצצות מרגמה נורו לעבר מטולה, אין נפגעים | מוקדם יותר היום, 34 רקטות נורו משטח לבנון לעבר שטח ישראל, 25 מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית וחמישה שיגורים נפלו בשטח ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/23 19:56 טו בניסן התשפג

הסלמה בצפון: עשרות רקטות נורו מלבנון לעבר הגליל במהלך החג
צילום: Fadi Amun/Flash90

חג מתוח בצפון:  שלושה פצצות מרגמות נורו מגבול לבנון הערב (ה') לעבר מטולה, לאחר סריקות במרחב אותרו נפלים. בתוך כך, מוקדם יותר היום בסביבות השעה 14:30, 34 רקטות נורו משטח לבנון לעבר שטח ישראל. 25 מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית וחמישה שיגורים נפלו בשטח ישראל. בתוך כך, שני צעירים, בני 26 ו-19, נפגעו מרסיסים ואישה כבת 60 נחבלה בדרכה למרחב המוגן.

צילום: Ayal Margolin/Flash90

בצה"ל מעריכים: "חמאס הוא האחראי לירי מלבנון"

בצה"ל מעריכים כי ארגון הטרור חמאס עומד מאחורי הירי בצפון ובדרום. "הירי מלבנון חמור מאוד והוא מעיד שיש כאן אירוע רב זירתי, אבל אירוע רב זירתי חד ארגוני. למדינת לבנון יש אחריות כאשר נורית ממנה אש, אנחנו בודקים גם מעורבות איראנית. האירוע בלבנון הוא פלשתיני-חמאס, סדר גודל של כ-34 שיגורים, 25 מהם יורטו. שש נפילות בשטחי ישראל, ארבעה שיגורים נוספים לא מצאנו. הייתה מוכנות מראש ולכן התוצאות ביירוט גבוהות".

צילום: Ayal Margolin/Flash90

"חמאס בעזה מבחינתנו הוא הריבון. היה ירי של סוררים בעת ליל הסדר, האירוע המשמעותי - ירי טילי קרקע-אוויר. שבעת השיגורים האלה מיצרים התרעות ואזעקות וזה אירוע שחמאס מעורבים בו וירו אותו. במערכת הביטחון מצביעים על חמאס כאחראי המרכזי".

קריית שמונה הודיעה על פתיחת המקלטים

בעקבות הירי לצפון, עיריית קריית שמונה הודיעה על פתיחת מקלטים. בהודעה שנשלחה לתושבים נכתב כי "מאז קיבלנו את הדיווח על הפעלת צבע אדום וירי טילים לגליל המערבי, קיימנו במהלך החג ישיבת הערכת מצב בסיומה החליט ראש העיר על פתיחה שקטה של כלל המקלטים הציבוריים בעיר. חשוב להבהיר כי אין כרגע הנחיות מיוחדות והמקלטים נפתחו רק כדי להגביר את תחושת הביטחון של התושבים".

צילום: Ayal Margolin/Flash90

ירי בליל הסדר: 2 רקטות נורו לעבר עוטף עזה

אמש במהלך ליל הסדר, נורו שתי רקטות מרצועת עזה. האזעקה לא נשמעה, והתרעה הופעלה ביישומון פיקוד העורף בלבד. אחת מהרקטות נפלה בשטח הרצועה והשנייה התפוצצה במרחב גדר הגבול, באזור המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים או נזק. כשעה לאחר מכן החלו הפרות סדר בכמה מוקדים לאורך גבול הרצועה.