פיגוע בגוש עציון לוחם גבעתי עדיין במצב קשה | המחבל - קצין במנגנונים הפלשתיניים

בפיגוע דריסה בגוש עציון, נפצעו שלושה לוחמי גבעתי. לוחם אחד עדיין מוגדר במצב קשה ונותח במהלך הלילה, מצבם של שני הלוחמים הנוספים משתפר. המחבל, פלשתיני בן 23 | פרטים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 07:37 יא בניסן התשפג

לוחם גבעתי עדיין במצב קשה | המחבל - קצין במנגנונים הפלשתיניים
פעילות צה"ל, ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

פיגוע בגוש עציון: בפיגוע הדריסה אמש (ש') נפצעו שלושה לוחמי גבעתי בעת שאבטחו את ציר 60 במקטע שבין צומת גוש עציון והכפר בית אומר. מחבל פלשתיני שעט לעבר הלוחמים ודרס אותם, לוחם נוסף ששהה במקום, ירה לעבר המחבל וחיסל אותו. שעות לאחר הפיגוע, פעל כוח צה"ל בתוך הכפר בית אומר.

המחבל - בן 23, תושב צוריף 

המחבל שביצע את פיגוע הוא מוחמד ראאוד נאיף בראדעיה, בן 23 מהכפר צוריף שבאזור חברון, קצין במנגנוני הביטחון הפלסטיניים. לאחר הפיגוע נחשף כי המחבל כתב לאחרונה בפייסבוק: "ביקשנו את גן עדן ושעריו" תוך שהוא משתף סרטון של הר הבית. דובר הג'יהאד האיסלאמי, טארק עז א-דין, בירך על הפיגוע ואמר: "אנו מברכים על פעולת הדריסה בבית אומר. זו תגובה טבעית וראשונית על פשע הוצאתו להורג של מוחמד אל-עסיבי ולהסתערות על אל-אקצא".

הכפר בית אומר, נמצא על ציר 60

הכפר בית אומר, נמצא על ציר 60 צילום: Gershon Elinson/Flash90

פראמדיקים של מד"א, אריאל רבי ואלי גרטנר סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו 3 צעירים כבני 20 שוכבים כשהם בהכרה מלאה וסובלים מחבלות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח שכל חבישות ומתן תרופות ופינינו אותם בשיתוך כוח רפואה של צה"ל לבתי החולים כשמצבם קשה, בינוני וקל". 

מצבם של שני הלוחמים משתפר, השלישי עדיין קשה

מצבם של שני הלוחמים שנפצעו בינוני וקל מוסיף להשתפר, מצבו של הלוחם השלישי עדיין מוגדר קשה. בבית חולים שערי צדק עדכנו במצבו של הפצוע קשה: "ליחדת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיע פצוע אחד מפיוע הדריסה בגוש עציון. הפצוע במצב קשה, עבר הערכה ראשוניות בחדר הטראומה ולאחר שהתייצב מועבר לבדיקות הדמיה וחדר ניתוח". בעקבות פיגוע הדריסה: כביש 60 נחסם לתנועה בשני הכיוונים באזור הכפר בית אומר, דרומית לצומת גוש עציון.