השמיים אינם הגבול: שוגר בהצלחה הלוויין הישראלי "אופק 13"

משרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו בהצלחה את לוויין "אופק 13" לחלל, שר הביטחון גלנט נכח בשיגור: "שיגורו המוצלח של הלוויין המהווה הישג חשוב מאין כמוהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/23 08:12 ז בניסן התשפג

השמיים אינם הגבול: שוגר בהצלחה הלוויין הישראלי "אופק 13"
שיגור אופק 13, צילום: משרד הביטחון

לוויין ישראלי חדש בחלל: מנהלת החלל במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, צה"ל והתעשייה האווירית שיגרו בהצלחה הלילה (ד') בשעה 02:10 לפנות בוקר את הלוויין "אופק 13" לחלל. השיגור בוצע באמצעות משגר לוויינים מסוג "שביט", משדה ניסויים במרכז הארץ.

שיגור לוויין אופק 13

שיגור לוויין אופק 13 צילום: משרד הביטחון

הלוויין נכנס למסלול סביב כדור הארץ והחל לשדר נתונים

את פיתוח וייצור הלוויין והמשגר מוביל משרד הביטחון, באמצעות מנהלת החלל במפא"ת. בפיתוח מעורבים גורמים שונים מצה"ל, בהם יחידה 9900 באגף המודיעין וחיל האוויר. התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי של הפרויקט - חטיבת מערכות טילים וחלל, בהובלת מפעל "חלל", מובילה את הפרויקט בשיתוף שיתוף עם חטיבת "אלתא" ומפעלים נוספים בחברה. חברות "תומר" ו"רפאל" ייצרו את מנועי טיל השיגור.

על-פי תכנית השיגור המקורית, נכנס הלוויין למסלולו סביב כדור הארץ, החל לשדר נתונים ועבר סדרת בדיקות ראשוניות. מהנדסי מנהלת החלל במפא"ת שבמשרד הביטחון, יחד עם מהנדסי מפעל "חלל" בתעשייה האווירית, ממשיכים בסדרת הבדיקות שתוכננו מראש, עד לכניסתו של הלוויין לפעילות מלאה בתקופה הקרובה.

גלנט בשיגור הלוויין

גלנט בשיגור הלוויין צילום: משרד הביטחון

גלנט: "נמשיך להוכיח כי גם השמיים אינם הגבול"

שר הביטחון, יואב גלנט, שנכח בחדר הבקרה בשיגור הלוויין אמר כי "מי שנזקק להוכחה נוספת לחדשנות הטכנולוגית פורצת הדרך המאפיינת את מערכת הביטחון הישראלית - קיבל אותה היום באופן מובהק, בשיגורו המוצלח של הלוויין המהווה הישג חשוב מאין כמוהו". עוד אמר השר: "ישראל כבר הוכיחה פעמים רבות את יכולותיה המגוונות בתחום החלל והיא נמנית על שורה מצומצמת של מדינות האוחזות ביכולות אלו, אותן נמשיך לפתח ולהעמיק. נמשיך להוכיח כי גם השמיים אינם הגבול".

ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד: "שיגור הלוויין "אופק 13" מוכיח פעם נוספת את עליונות מדינת ישראל בחלל. הוא גם מייצר את קפיצת המדרגה המבצעית והטכנולוגית לשימור ושיפור עליונות החלל של מדינת ישראל בשני העשורים הבאים".