סמוך לג'נין: 3 מחבלים חוסלו לאחר שפתחו באש לעבר כוח צה"ל

כוח של ימ"ס איו"ש וסיירת חרוב שעסק בפעילות מעצרים, נתקל בשלושה מחבלים שהחלו בירי מתוך רכב סמוך וחוסלו. שניים מהמחבלים התבררו כיעדי המעצר של הלוחמים | פרטים חדשים על חיסולו של המחבל מחווארה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/03/23 07:47 טז באדר התשפג

סמוך לג'נין: 3 מחבלים חוסלו לאחר שפתחו באש לעבר כוח צה"ל
צילום: דובר צה"ל

שלושה מחבלים הרוגים: צה"ל פעל הלילה ברחבי איו"ש והמשיך לבעילות מעצרים שגרתית כשברקע מידע מודיעיני על חוליית מחבלים שמתכוונת לבצע פיגוע ירי. במהלך הפעילות בכפר ג'בע הסמוך לג'נין, נתקל כוח של ימ"ס איו"ש וסיירת חרוב, בשלושה מחבלים שירו אליהם מרכב סמוך. הכוח פעל במהירות וחיסל את שלושת המחבלים.

שניים מהמחבלים - היעדים למעצר

בתחקור שנערך לאחר הפעולה היעילה, התברר כי שניים מן המחבלים שחוסלו, היו יעדי המעצר שביקשו לבצע פיגוע ירי. הדברים מגיעים על רקע ההתחממות בכל הגזרות, כשגם בדרום נרשמה התחממות אמש עם מטען שהופעל לעבר כוח צה"ל שפעל סמוך לגדר. חבר הכנסת אלמוג כהן התראיין הבוקר ל"רשת ב" ורמז לסיבות בגללן ישראל לא תקפה חמורות בעזה לאחר האירוע, כהן הסביר כי "בעזה שהתה אישיות בכירה מהעולם הערבי".

 ארכיון

ארכיון צילום: דובר צה"ל

מי שברך על הפעולה המוצלחת, הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שכתב: "מברך את לוחמי הימ"ס וכלל כוחות הביטחון, על פעולה מדויקת וחיסול המחבלים הנתעבים שפתחו באש לעבר לוחמינו, בניסיון לפגוע בהם ולרצוח את הלוחמים הגיבורים שלנו. ידע כל מחבל שינסה לפגוע בנו, שדמו בראשו ואנחנו נבוא איתו חשבון. אני קורא לציבור להמשיך לגלות ערנות גבוהה, במיוחד בתקופה זו".

פרטים חדשים על חיסול המחבל מחווארה

כזכור, כשבוע וחצי לאחר הפיגוע הקטלני בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד בחווארה, בפעילות משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, חוסל ביום שלישי עבד פתאח חרושה, רוצחם של הלל ויגל יניב הי"ד מאז הפיגוע בוצע ריכוז מאמץ מודיעיני של שב"כ, אשר הצביע על מקום הימצאו של המפגע במחנה הפליטים ג׳נין. דובר צה"ל פרסם כמה תיעודי וידאו מתוך הפעילות. 

אלמוג כהן, מספק רמזים

אלמוג כהן, מספק רמזים צילום: Tomer Neuberg/Flash90

פרטים חדשים המתפרסמים סביב חיסולו של חרושה, מלמדים כי מיד לאחר הפיגוע בחווארה, מולט בידי בניו למחנה הפליטים בג'נין. בצה"ך כל מתברר, ידעו כל העת על מיקומו של חרושה וחיכו לרגע המתאים על מנת לחסלו. בסופו של דבר, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל לפיו בניו של חרושה מתכוונים לבצע פיגוע נוסף, פעלו כוחות הביטחון וחיסלו אותו. בפעולה עצמה חוסלו עוד חמישה מחבלים.