תיעוד מהפעילות בג'נין בה חוסל המחבל שרצח את האחים יניב הי"ד

המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה ורצח את האחים הלל ויגל יניב הי"ד חוסל על ידי כוחות הביטחון במהלך פעילות מבצעית בג'נין | תיעוד מתוך רחפנים ומתוך מצלמות הגוף של הלוחמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/23 22:33 יד באדר התשפג

תיעוד מהפעילות בג'נין בה חוסל המחבל שרצח את האחים יניב הי"ד
ארכיון, צילום: דובר צה"ל

תיעוד מיוחד: שבוע וחצי לאחר הפיגוע הקטלני בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד בחווארה, בפעילות משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, חוסל היום (ג') עבד פתאח חרושה, רוצחם של הלל ויגל יניב הי"ד מאז הפיגוע בוצע ריכוז מאמץ מודיעיני של שב"כ, אשר הצביע על מקום המצאו של המפגע במחנה הפליטים ג׳נין. דובר צה"ל פרסם כמה תיעודי וידאו מתוך הפעילות.

בסרטונים המצורפים נראים תיעודים מתוך "רוכב שמיים" בפעילות הלוחמים במחנה הפליטים ג'נין, תיעוד אווירי נוסף בו נצפים חשודים משתמשים באמבולנס לבריחה ולתנועה במרחב ותיעוד ממצלמות הגוף של הלוחמים במהלך הפעילות.

כזכור, בשעות הצהריים פשטו לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה חשוד בו שהה המפגע. במהלך הפשיטה נפתחה אש ע"י חמושים לעבר הלוחמים אשר השיבו אש ממנה נהרג המבוקש. שני לוחמי ימ"מ נפצעו באורח קל ופונו לטיפול רפואי. עדכון נמסר למשפחותיהם. כאמור, רוצחם של הלל ויגל יניב הי"ד אשר נהרג הוא עבד פתאח חרושה, בן 48, תושב מחנה הפליטים עסכר סמוך לשכם, פעיל חמאס צבאי.

שני לוחמי ימ"מ נפצעו באורח קל עד בינוני במהלך הפעילות

במקביל, כוחות צה"ל ושב"כ עצרו במחנה הפליטים עסכר את בניו של עא פתאח, חאלד ומחמד חרושה, אשר חשודים כמי שמעורבים יחד איתו בתכנון וביצוע הפיגוע. השניים יעברו לחקירת שב"כ.

בתוך כך, שני לוחמי ימ"מ נפצעו באורח קל וקל עד בינוני במהלך פעילות כוחות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין. אחד מהם נפגע בכתפו, והשני בירך. השניים הוטסו ממחנה הפליטים במסוק, ומטופלים בבית החולים. 

נתניהו: "מי שיפגע בנו - דמו בראשו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על פעולת צה"ל בג'נין. "לוחמי צה"ל, השב"כ והימ"מ חיסלו היום את המחבל המתועב שרצח בדם קר את שני האחים המקסימים הלל ויגל יניב ז"ל. לוחמינו האמיצים פעלו באופן כירורגי בלב מאורת המרצחים. אני משבח אותם ושולח איחולי החלמה לפצועים מקרב כוחותינו.כפי שאני חוזר ואומר, פעם אחר פעם: מי שיפגע בנו - דמו בראשו".