דיווח בסוריה: ישראל תקפה נמל תעופה בחלב והשביתה אותו

ישראל תקפה הלילה באזור נמל התעופה הבינלאומי בחלב והשביתה אותו מפעילות, כך מסר גורם סורי רשמי. בכלי התקשורת דווח כי התקיפה בוצעה נגד יעדים של המיליציות האיראניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/23 08:05 יד באדר התשפג

דיווח בסוריה: ישראל תקפה נמל תעופה בחלב והשביתה אותו
סוריה, ארכיון | , צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

בסוריה דווח כי ישראל תקפה הלילה (בין שני לשלישי) באזור נמל התעופה הבינלאומי בחלב. בכלי התקשורת דווח כי התקיפה בוצעה נגד יעדים של המיליציות האיראניות. מסוכנות הידיעות הסורית הרשמית נמסר כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בעקבות התקיפה. בעקבות התקיפה נגרם נזק לנמל התעופה והוא הושבת מפעילות, כך על פי גורם סורי רשמי.

"בשעה 2:07 ביצע האויב הישראלי תקיפה אווירית מכיוון הים לעבר נמל התעופה הבין-לאומי בחלב, שגרמה לו לנזקים חומריים ובעקבותיהם הוא מושבת מפעילות", מסר מקור צבאי סורי לסוכנות הידיעות הממשלתית במדינה. על פי הדיווחים, ההגנה האווירית יירטה טילים נוספים שניסו לפגוע באתרים של הצבא הסורי בחלב.

בחודש שעברה סוריה האשימה את ישראל: הרוגים בתקיפה אווירית בדמשק

ב-19 בפברואר דווח בסוריה ובאיראן על חמישה הרוגים ו-15 פצועים פצועים בעקבות מה שכונה - "תקיפה ישראלית" בדמשק, לאחריה הופעלו מערכות ההגנה האווירית. בתקיפה הותקף מחסן תחמושת סמוך לנמל התעופה בעיר, והרס רב נגרם בשכונת כפר סוסא. על פי גורמי האופוזיציה הסורית, מדובר באזור של אנשי משמרות המהפכה האיראניים.

גורם סורי צבאי אמר לאחר התקיפה: "בשעה 22:00 ביצע חיל האוויר הישראלי תקיפה אווירית ושיגר טילים מכיוון הגולן לעבר כמה יעדים בדמשק וסביבתה, לרבות שכונות מגורים. מערכות ההגנה האווירית יירטו את מרבית הטילים. כתוצאה מהתוקפנות, על פי דיווח ראשוני, נהרגו 5 בני אדם ונפצעו 15 אזרחים, חלקם במצב קשה. הרס נגרם לכמה בתים וכמה שכונות בדמשק ניזוקו".