במועצת שומרון זועמים על פיקוד מרכז: "תג מחיר, נפנה לבית המשפט"

בעקבות אירוע מחאה של מתיישבי אביתר, פרס צה"ל מחסומים בכל הצמתים הגדולים בשומרון, מה שגורם לפקקי ענק. במועצת שומרון אומרים שיפנו לבית המשפט | יוסי דגן: "פיקוד המרכז החליט ללא הידברות איתנו, לפקוק את השומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/23 18:58 ט באדר התשפג

במועצת שומרון זועמים על פיקוד מרכז: "תג מחיר, נפנה לבית המשפט"
מחסום בשומרון, במועצה תוקפים את צה"ל, צילום: Sraya Diamant/Flash90

פקקי ענק בשומרון: בשעות האחרונות, פרס פיקוד מרכז של צה"ל מספר מחסומים בצמתים המרכזיים בשומרון, במטרה למנוע מתומכי אביתר להגיע לעצרת הזדהות שמתקיימת בצומת תפוח. הדבר גורר פקקי ענק לכל אורכו של השומרון והכוחות בודקים רכב רכב שעובר במחסומים. במועצת שומרון תוקפים בחריפות את הדברים וטוענים כי הדבר לא נעשה בהידברות איתם. ראש המועצה, יוסי דגן מתריע כי אם המחסומים לא יפורקו המועצה תפנה לבית המשפט.

צפו בפקק הגדול ובדבריו של יוסי דגן:

צפו בדבריו של יוסי דגן ופקק הנשרך מאחוריו צילום: מועצה איזורית שומרון

הפקקים משתרכים מפדואל ועד צומת תפוח

"בשל עצרת מחאה של תנועת 'אביתר' על המצב הביטחוני בעקבות הפיגוע והזדהות עם המצב הישוב אביתר, פיקוד מרכז החליט לפרוס 4 מחסומים ב 4 צמתי ענק בשומרון. הפקקים משתרכים מפדואל ועד צומת תפוח, וזאת בזמן שהעצרת כבר מתקיימת" נכתב בהודעת המועצה. ארבעת המחסומים נפרסו בצמתים: אריאל, תפוח, צומת אלון וצומת ג'ית.

בתוך כך, ראש מועצת שומרון יוסי דגן פנה בשעות האחרונות לגורמים במערכת הפוליטית בדרישה להתערבות במצב והתריע כי יפנה לבית המשפט במידה ולא יוסרו באופן מיידי. "בזמן כזה צריך להרגיע" אומר דגן "לעשות הדברות, לחשוב יחד איך מרגיעים את השטח ולא להדליק את השטח, ולייצר מתיחויות מיותרות והזויות תוך פגיעה באיכות החיים בבטיחות בביטחון ובתחושת הביטחון של התושבים" אמר.

היישוב אביתר

היישוב אביתר, עצרת מחאה בשומרון צילום: דוברות אביתר

"מאז הגירוש בשנת 2005, לא היו מחסומים בהיקף כזה בשומרון"

דגן הוסיף ואמר: "מדובר בהחלטה חמורה ואבסורדית, אפילו בפיגועים רצחניים כלפי יהודים לא מתקיימים מחסומים בהיקף כזה כלפי תושבי ה'רשות הפלשתינית'. למעשה מאז הגירוש בשנת 2005, לא היו מחסומים בהיקף כזה בשומרון. אנחנו רואים זאת בחומרה רבה מדובר בהתעללות בעשרות אלפי תושבי השומרון שחוזרים מהעבודה, וגם סכנה ביטחונית - נזכיר כי הפיגוע בחווארה היה בחסות הפקק בכביש בכפר" אמר דגן.