7 עצורים בהפגנה סמוך למקום הפיגוע | המפגינים: חיילים ירו לעברינו

הבוקר נפצעו אם וביתה כשמחבל זרק אבנים לעבר רכבם. בתגובה הגיעו עשרות תושבי האזור להפגין במקום האירוע וכוח צה"ל פיזר את ההפגנה באמצעים לפיזור הפגנות | תושבים טוענים: החיילים ירו אש חיה מעל לראשים | 7 עצורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 15:05 ז באדר התשפג

7 עצורים בהפגנה סמוך למקום הפיגוע | המפגינים: חיילים ירו לעברינו
כוח צה"ל. ארכיון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

עוד הידרדרות ביו"ש: בעקבות פיגוע האבנים בכביש אלון הבוקר (ג') בו נפצעו אם וביתה לאחר שערבים יידו אבנים לעבר רכבם, תושבים יצאו למחות מה שהתפתח לעימות עם כוח צה"ל. לפי עדויות המפגינים, הכוח פעל מולם באלימות וירה לעברם רימוני עשן ואמצעים לפיזור הפגנות. עוד טוענים המפגינים כי החיילים ירו אש חיה מעל ראשיהם. עד כה נעצרו שבעה מפגינים במקום

צפו באירועים החריגים:

השלכת הרימונים לעבר החיילים צילום: ללא

"הגענו למקום עשרות תושבים כדי למחות על ההפקרות הביטחונית"

כאמור, בעקבות הפיגוע יצאו עשרות תושבים מיישובי הסביבה למחות בכניסה לכפר אל מועייר. חיילי צה"ל שהגיעו למקום החלו לפזר בכוח את ההפגנה, תוך שימוש ברימוני גז ודריכת נשק לעבר המפגינים. יצחק, אחד התושבים שהגיע למחות תיאר לפני זמן קצר את שאירע: "מיד עם קבלת הדיווח על פציעתן של אם ובתה בכביש אלון הסמוך שהפך להיות מוקד של טרור רצחני, הגענו למקום עשרות תושבים כדי למחות על ההפקרות הביטחונית ולדרוש ממערכת הביטחון שיעשו משהו אל מול נסיונות הרצח שאנחנו חווים פה כל יום".

זירת פיגוע האבנים, הבוקר

זירת פיגוע האבנים, הבוקר צילום: הצלה ללא גבולות בנימין

"נראה שהחליטו פשוט לעצור את כולם"

"זמן קצר לאחר שהגענו לשטח, הגיעו בשעטה למקום חיילי צה"ל שצרחו עלינו לעוף מהמקום, והתחילו לזרוק עלינו רימוני גז בזה אחר זה. בשלב כלשהו דרך אחד החיילים את נשקו וירה כדורים חיים מטרים בודדים מעל הראשים שלנו. זה לא היה ירי לשמים, הוא ירה ממש לכיוונו", תיאר.

זירת העימות בין המפגינים וצה"ל צילום: ללא

"זה דבר מטורף והזוי בעיני שמערכת הביטחון שאמורה לשמור עלינו, נלחמת בנו בכלים שהייתה אמורה להילחם באויב. במקום למגר את הטרור - הם מנסים למגר את מחאת התושבים שיצאו לזעוק ולהילחם על חייהם", סיכם את האירועים. אחד המפגינים במקום אמר: "על פי תושבים בשטח נראה שהחליטו פשוט לעצור את כולם ועכשיו מחפשים על מה".

הקליעים שנורו על פי התושבים

הקליעים שנורו על פי התושבים צילום: ללא

דובר צה"ל: הכוח הגיב באמצעים לפיזור הפגנות

מדובר צה"ל נמסר כי "אלימות כנגד לוחמים ושוטרים מוקדם יותר היום התקבל דיווח על מספר אזרחים ישראלים אשר מיידים אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים סמוך לכפר אל מועייר שבמרחב חטיבת בנימין. בהגעת הכוחות לנקודה זיהו מספר חשודים, חלקם רעולי פנים, רוגמים באבנים משאית פלסטינית. הכוח הגיב בירי באוויר".

עוד הוסיפו ואמרו כי "בהמשך, בעקבות סירובם של האזרחים להתפנות מן המקום, הכוח הגיב באמצעים לפיזור הפגנות. אחד האזרחים בעט בחייל צה"ל וריסס שוטר בגז פלפל. החשוד עוכב במקום על ידי כוח משטרתי יחד עם מספר חשודים נוספים. צה"ל רואה בחומרה כל מעשה אלימות, בוודאי כנגד לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון אשר פועלים לילות כימים על מנת להבטיח את ביטחון התושבים".