המפכ"ל לשעבר נגד בן גביר: "פירומן עם טנק דלק"

המפכ"ל לשעבר, קובי קראדי תקף את בן גביר בעקבות הצהרתו כי ישראל בדרך למבצע "חומת מגן 2": "הוא לא היה אפילו מפקד חצי חוליה מצומצמת ולא לבש מדים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 11/02/23 18:21 כ בשבט התשפג

המפכ"ל לשעבר נגד בן גביר: "פירומן עם טנק דלק"
בן גביר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחבל ביצע אתמול (ו') פיגוע דריסה בשכונת רמות בירושלים, ורצח שני אזרחים, יעקב ישראל פלאי בן ה-6 ואלתר שלמה לדרמן הי"ד ופצע עוד ארבעה בני אדם. על פי החשד, מחבל דהר ברכבו לעבר תחנת אוטובוס הומה אדם. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הצהיר כי הוא הנחה להיערך למצב רחב היקף במזרח ירושלים, לדבריו "מבצע חומת מגן 2". 

בעקבות הצהרתו, המפכ"ל לשעבר, קובי קראדי, יצא נגד השר לביטחון לאומי ואמר כי "בן גביר הוא פירומן עם טנק דלק והוא מפזר אמירות בלי היתכנות", אמר קראדי. "נתניהו לא צריך להיות הגננת, הילד הזה פשוט לא צריך להיות בגן. "בן גביר לא מבין את זה, כי בחייו הוא לא היה אפילו מפקד חצי חוליה מצומצמת ולא לבש מדים. הוא קיבל תפקיד שגדול עליו בעשרה מספרים".

צילום: Nati Shohat/Flash90

בן גביר בזירה: "אנחנו נלך להערכת מצב, ברור לי שהצעדים לא מספיקים"

עם הגעתו לזירת הפיגוע, אמר השר לביטחון לאומי כי "אין יותר קשה מלהגיע לאירוע בו נרצח ילד, אנחנו מתפללים על האחרים אין אירועים יותר קשים מזה. אני קודם כל מודה לראש הממשלה שהוא מאמץ את המדיניות שלי לאטום את בית המחבל, הנחתי את המשטרה לשים מחסומים סביב עיסאוויה ולבדוק כל רכב שעובר בשכונה".

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר הוסיף על הצעדים אותם ביקש להוסיף: "רציתי לעשות סגר מלא אבל יש על זה שאלה משפטית, המשטרה פורסת מחסומים אנחנו הולכים להערכת מצב, ברור לי שהצעדים לא מספיקים". בן גביר הוסיף כי: "אני רוצה עונש מוות למחבלים ושבוע הבא נביא חוק נשק, יש עוד הרבה דברים לעשות חייבים לפעול בנחישות ותקיפות כדי להגן על הילדים שלנו".

השר לביטחון לאומי  סיים ודרש צעדים קשים יותר: "ריבונו של עולם יש כבר פיגועים. לכן בחרו בנו ואנחנו צריכים פתרונות, אני רוצה להשיג הרתעה. לאחר דבריו הקיפו את השר עשרות אנשים זועמים שניסו להבין מה צעדי הממשלה. להם אמר השר: "אני מחוייב לכף מחוייב לילדים שלכם, שחררתי כבר 17,000 כלי נשק".