הותר לפרסום: ערבים ישראלים נעצרו בחשד שסייעו לארגון הטרור בג'נין

השב"כ עצר אזרחים ישראלים, תושבי תל שבע, בחשד שביצעו סחר רחב היקף בתחמושת ואמל"ח לפעילי הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/02/23 12:59 יח בשבט התשפג

הותר לפרסום: ערבים ישראלים נעצרו בחשד שסייעו לארגון הטרור בג'נין
צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחוז דרום במהלך חודש דצמבר 2022, נעצרו על ידי ימ"ס מג"ב דרום לחקירת שירות הביטחון הכללי אדם ומחמד אבו טהא, שני אחים, אזרחים ישראלים, תושבי תל שבע, ומג'די עמארנה, פלשתיני, תושב הכפר יעבד הסמוך לג'נין, בחשד לסחר רחב היקף בתחמושת קליעית וחלקי אמל"ח.

בחקירת שב"כ עלה כי האחים רכשו את התחמושת בישראל ומכרו אותה ביהודה ושומרון לפעילי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני מהכפר יעבד. עוד עלה כי מדובר באספקת תחמושת בהיקפים משמעותיים, של כ-150,000 כדורים ומאות מחסניות לנשק מסוג M16, אשר הועברו כאמור לפעילי טרור באזור ג'נין.

האחים ביצעו עבירות ביטחון רבות של אספקת עשרות חלקי נשק לפעילי הטרור בג'נין

עוד נחשף בחקירה כי האחים ביצעו עבירות ביטחון רבות של אספקת עשרות חלקי נשק לפעילי הטרור באזור ג'נין. כמו כן, מכרו השניים חלקי נשק גם לגורמים פליליים ברחבי הנגב. בנוסף לעבירות הביטחון שבוצעו ע"י שני האחים, האחרונים ביצעו עבירות פליליות רבות, לרבות עבירות שונות בנשק.

צילום: תקשורת שב"כ

עם תום חקירתם, הגישה היום עו"ד לימור אחרק- שנצר, מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד שני האחים, אדם ומחמד אבו טהא, המייחסים להם עבירות של איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור , מגע עם סוכן זר,  עבירות סחר בנשק (תחמושת וחלקי נשק), הובלת נשק (תחמושת וחלקי נשק), החזקת נשק (תחמושת וחלקי נשק) סיוע לכניסה וישיבה בישראל שלא כדין, הסעה שלא כדין ולאדם יוחסו גם עבירות כלכליות.  

"אין המדובר באירוע חד פעמי, אלא בדרך פעולה שיטתית ורציפה"

בבקשות המעצר עד תום שהוגשו במקביל ציינה עו"ד אחרק כי "המשיב, אשר פגע בביטחון המדינה, יצר "קו חלוקה" של אמל"ח בין הגדה לישראל ללא כל מורא. אין המדובר באירוע חד פעמי, אלא בדרך פעולה שיטתית ורציפה לאורך תקופה שכללה קשר שוטף ואינטנסיבי ומפגשים רבים של המשיב עם פעילי הגא"פ, אשר ביקשו ממנו אמל"ח והוא הסכים ופעל באופן אקטיבי ולאורך זמן  והיה ממשיך בכך לולא נעצר".

צילום: תקשורת שב"כ

"משך הזמן של הסחר מעיד על תופעה מאורגנת"

עוד הוסיפה ואמרה כי "המשיב הוכיח כי אינו בוחל בשום אמצעי על מנת לספק את צרכיו  הציף אמל"ח בגדה בהיקפים כה נרחבים, יצר הכנסות לארגון טרור, כאשר משך הזמן של הסחר מעיד על תופעה מאורגנת שמשתלבת עם האסטרטגיה של ארגון הטרור המאפשרת לו לקדם את מטרותיו במעשיו החמורים. המשיב המשיך במעשיו במודע גם לאחר שנודע לו כי הקשר בין תושבי ג'נין לגיהאד האיסלמי ובעצם הוכיח כי אם ישוחרר יש חשש ממשי שמא יפגע שוב בביטחון המדינה. יוער כי המשיב גם לא בחל בלסייע בהכנסת פעילי הטרור לשטחי מדינת ישראל בלפחות שתי הזדמנויות".

כנגד מג'די עמארנה צפוי להיות מוגש כתב אישום בימים הקרובים בבית המשפט הצבאי בשומרון.  במסגרת החקירות עלה גם כי קיימים מעורבים נוספים, ועל כן בחודש ינואר 2023, נעצרו שני אזרחים ישראליים נוספים, חאלד אלאעסם ומ'ענם אלאעסם, תושבי הנגב אף הם, החשודים בעבירות אמל"ח במסגרת הפרשייה. כנגד השניים הוגשה היום 09/02/2023 הצהרת תובע ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש כנגדם כתב אישום.