בית המחבל נאטם: הצעדים שהממשלה מתכננת בתגובה לפיגוע

בישיבת הקבינט הוחלט על שורת צעדים בעקבות הפיגועים הקשים. כוחות הביטחון אטמו את בית המחבל לאחר שהתקבלו כלל האישורים | בין החלטות הקבינט: הרחבת אישורי החזקת נשק, צעדים לחיזוק ההתיישבות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/01/23 07:36 ז בשבט התשפג

בית המחבל נאטם: הצעדים שהממשלה מתכננת בתגובה לפיגוע
ישיבת הקבינט, צילום: חיים צח /לע"מ

אטמו את בית המחבל: כוחות הביטחון פעלו הלילה במזרח ירושלים ואטמו את ביתו של המחבל מהפיגוע הקשה בשבת, בנווה יעקב. איטום הבית מגיע לאחר שורת החלטות שקיבל אמש הקבינט המדיני בטחוני ולאחר הטחת האשמות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביועמ"שית. 

צפו באיטום בית המחבל, הלילה:

הצעדים עליהם הוחלט בקבינט

אמש התכנס הקבינט המדיני - בטחוני על מנת לגבש את שורת הצעדים הביטחוניים לאחר הפיגוע הקשה. בין היתר סיכמו חברי הקבינט כי בית המחבל ייאטם באופן מיידי - דבר שאכן קרה הבוקר. צעד נוסף עליו החליט הקבינט הוא שלילת זכויות בביטוח הלאומי למשפחות מחבלים תומכות טרור.

הקבינט החליט כי בישיבת הממשלה שתתקיים היום, תעודות הזהות של משפחות מחבלים תישלל. צעד נוסף עליו החליט הקבינט, הוא זירוז והרחבה של רישוי מתן כלי ירייה לאזרחים. כמו כן החליט הקבינט על שורת צעדים לחיזוק ההתיישבות בתגובה לפיגוע הקשה והשמחה לגבריו ברחבי הרשות הפלשתינית.

"הלילה בוצע האיטום של כל פתחי הבית לאחר קבלת האישורים הנדרשים"

בהודעת המשטרה נכתב: "בהתאם להחלטת הדרג המדיני, הלילה כוחות משטרה של מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב וצה"ל, פעלו באזור א-טור שבמזרח ירושלים לאיטום בית המחבל עלקם חיירי, שביצע פיגוע ירי שלשום בערב בנווה יעקב שבו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו נוספים". 

איטום בית המחבל

איטום בית המחבל צילום: דוברות המשטרה

עוד הוסיפו במשטרה כי ביתו של המחבל נתפס ופונה עוד בליל הפיגוע הקשה ומאז הוחזק על ידי המשטרה עד להחלטת הדרג המדיני, הלילה כאמור נאטם הבית: "הלילה בוצע האיטום של כל פתחי הבית לאחר קבלת האישורים הנדרשים ובהוראת הדרג המדיני. הפעילות המבצעית הסתיימה לפנות בוקר ללא חריגים, ובית המחבל פונה ונאטם" נכת בהודעת המשטרה.

שיפור במצב הפצועים

הבוקר מעדכן בית החולים הדסה עין כרם, שם מאשפזים שניים מן הפצועים בפיגוע בנווה יעקב, כי מצבם השתפר ומוגדר עתה בינוני ויציב. השניים, בני 20 ו-15 נפגעו מירי המחבל ביום שישי ומאז נותחו. הבוקר כאמור התייצב מצבם.

נתניהו

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הממשלה הזאת תפעל בתקיפות, בנחישות ובעוצמה נגד הטרור"

נתניהו הוסיף ואמר כי הוא מתכוון להרחיב את רישיונות הנשק לאזרחים. "אני אביא הערב בפני הקבינט צעדים נוספים למאבק בטרור. זה כולל זירוז והרחבה באופן משמעותי של רישוי נשק לאזרחים מורשים. כפי שראינו פעם אחר פעם, כולל הבוקר, הדבר הזה מציל חיים. כמו כן, אביא בפני הקבינט שלילת זכויות בביטוח הלאומי ממשפחות תומכות טרור. הממשלה הזאת תפעל בתקיפות, בנחישות ובעוצמה נגד הטרור. ונעשה זאת בקור רוח ובנחישות", אמר ראש הממשלה.

בסיום דבריו אמר נתניהו כי "אנחנו איננו מחפשים הסלמה, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש.  אני קורא שוב לאזרחי ישראל: אל תיקחו את החוק לידיים. אנחנו לא בימי המחתרת. יש לנו מדינה ריבונית, עם צבא, ממשלה וכוחות ביטחון מעולים. תנו להם לעשות את העבודה".