ראש אמ"ן מזהיר: איראן שוקלת לפגוע במונדיאל בקטאר

לדבריו של האלוף אהרן חליוה, מתחילת שנת 2022, איראן הגדילה את ניסיונותיה להוציא פיגועי טרור ברחבי העולם: "אני לא משוכנע שהם עדיין מבינים את העוצמה שלהם ברמה הגלובלית, ההסתכלות צריכה להיות שלמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/22 15:00 כז בחשון התשפג

ראש אמ"ן מזהיר: איראן שוקלת לפגוע במונדיאל בקטאר
צילום: דובר צה"ל

במהלךn כנס המכון למחקרי ביטחון לאומי iss, ראש אגף המודיעין בצה"ל, אלוף אהרון חליוה, הזהיר היום (ב') כי האיראנים מתכננים לפגוע במשחקי גביע העולם בקטאר, ומה שעוצר אותם הוא איך הקטארים יגיבו.

מונדיאל 2022

מונדיאל 2022 צילום: shutterstock

״ככל שהלחץ על איראן גובר, התגובה האיראנית לאירועים שונים אגרסיבית יותר. עלינו לצפות לפעולות אגרסיביות יותר של איראן באזור ובעולם. רואים זאת בשיגור הטב"מ מאדמת איראן לאותה מכלית, הניסיונות להוציא פיגועי טרור מתחילת 2022, אנו סופרים בממדים השונים כולל בסייבר סדר גודל של כמעט 100 פעולות שהאיראנים הוציאו. אני אומר לכם שהאיראנים שוקלים כעת לפגוע גם במונדיאל בקטאר. הם חוששים מתגובת הקטארים. המגמה הזאת תימשך", אמר חליוה. 

על המחאות באיראן: ההפגנות עברו לפסים של מרי אזרחי

הוא הוסיף ואמר כי ״אלו ימים של מונדיאל, איראן על כל המגרש, גם מתחת למגרש. צריך להסתכל על ההתרחשויות המהירות ואת עוצמתן. בלונדון מתכוננים למתקפה איראנית והם יודעים על מה הם מדברים. ארה"ב מתכוננת לטרור איראני. אני לא משוכנע שהעולם מבין עדיין את העוצמה שהאיראנים מביאים ברמה הגלובלית. ההסתכלות צריכה להיות שלמה".

המחאה באיראן

המחאה באיראן צילום: shutterstock

חליוה גם התייחס  בדבריו למחאת החיג'אב באיראן וטען כי היא לא מהווה סכנה קיומית למשטר האיראני. "המחאות הנוכחיות הן החריגות ביותר בהתלכדות של משך ועוצמה. ההפגנות עברו לפסים של מרי אזרחי- מספר ההרוגים, פגיעה בסמלי שלטון. זה מטריד מאד את המשטר האיראני, במיוחד בשיחוב הסנקציות, הלחץ הבין לאומי הקיים, המצב הכלכלי הקשה. מוטרדים שם מאד מסכנה למשטר. אני לא רואה בנקודת הזמן הזאת סכנה מיידית למשטר אבל יש כאן תופעות אזרחיות ואנרגיה שיכולה להמשיך להיות מוזנת", אמר ראש אמ"ן.