דיווח בסוריה: שני חיילים נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל באזור חומס

סוכנות הידיעות הערבית הסורית SANA דיווחה על פיצוצים בשדה התעופה א-שעיראת, סמוך לעיר חומס, השייך לחיל האוויר הסורי | שני חיילים נהרגו מהתקיפה המיוחסת לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 19:28 יט בחשון התשפג

דיווח בסוריה: שני חיילים נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל באזור חומס
תקיפה בסוריה. ארכיון, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

סוכנות הידיעות הערבית הסורית SANA דיווחה ערב (א') על פיצוצים בסמוך לעיר חומס בסוריה. על פי הדיווחים, התקיפה יוחסה לישראל וכוונה נגד אתרים של מיליציות איראניות וכוחות חיזבאללה במדינה ונגד שדה התעופה א-שעיראת, השייך לחיל האוויר הסורי, שנמצא בדרום-מזרח חומס. הצבא הסורי מעדכן כי בתקיפה המיוחסת לישראל נהרגו 2 חיילים ו-3 נפצעו.

על פי דיווח של כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה הסורית, "ישראל תקפה שדה תעופה צבאי ויעדים של חיזבאללה ואיראן באזור חומס. שוגרו ארבעה טילים שגרמו לפיצוצים בשדה התעופה א-שועייראת ובקרבתו. התקיפה פגעה ביעדים באזור שבהם יש נוכחות של מיליציות איראניות וכוחות של חיזבאללה".

דיווח סוריה: תקיפה ישראלית רביעית בשבוע

כזכור, לפני כשבועיים וחצי, דיווחו הסורים על ארבע תקיפות בשבוע. על פי הדיווח, התקיפה הרביעית  הייתה על מחסני נשק ותחמושת של ארגונים המזוהים עם איראן שנמצאו במחסנים, כמה קילומטרים משדה התעופה הבינלאומי בסמוך לדמשק. הדיווח דיבר גם על יעד תקיפה חריג, אחיו של נשיא סוריה, מאהרר אל אסד, המזוהה עם המזוהה עם הכוחות האיראנים המתבססים בסוריה.

כמו כן הותקפו גם אתרים איראניים נוספים הקשורים למפקדה המקשרת בין משמרות המהפכה לחיזבאללה. על פי כלי תקשורת המזוהים עם האופוזציה הסורית, התקיפה אמש הייתה חריגה ופגעה במקומות בהם ישראל לא פגעה עד כה. בדיווחים עולה כי מספר בני אדם נפגעו בהפצצות. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה 'סאנא', עדכנה באותה השעה כי "פיצוצים נשמעו באזור דמשק - מערכות ההגנה האווירית מתמודדת עם יעדים עויינים".