מות הקשיש הפלשתיני: נמצאו חריגות בהתנהלות המפקדים באירוע

הפרקליטות הצבאית הודיעה לעורכי דינם של שני מפקדים מפקדים בנצח יהודה כי נשקלת הגשת כתבי אישום נגדם, בכפוף לעריכת שימוע, בגין החריגות בהתנהלותם באירוע שהוביל למותו של עמאר עבד אלמג'ד אסעד

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/22 22:34 טז בחשון התשפג

מות הקשיש הפלשתיני: נמצאו חריגות בהתנהלות המפקדים באירוע
לוחמי נצח יהודה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מותו של הקשיש הפלשתיני בעל האזרחות האמריקאית עמאר עבד אלמג'ד אסעד: נשלחו מכתבי שימוע בעקבות חקירת נסיבות מותו. כזכור, בליל ה-12 בינואר נערכה בכפר ג'לג'ליא פעילות מבצעית של גדוד נצח יהודה לסיכול פעילות טרור ולאיתור אמצעי לחימה. במסגרת הפעילות עצר כוח צה"ל כלי רכב לבידוק, ובאחד מכלי הרכב נהג עמאר אסעד שלא נשא עימו תעודה מזהה וסירב לבדיקה.

לא ניתן לבסס קשר סיבתי בין החריגות לבין מות המנוח

על מנת לאפשר את המשך פעילות הכוחות הונחה רצועת בד על פיו למשך זמן קצר ונאזקו ידיו. אסעד הובל למבנה סמוך, לשם הובאו שלושה פלשתינים נוספים שעוכבו. בתום הפעילות שחררו אותם הלוחמים ואסעד שוחרר מהאזיקה. אחר הפעילות, נמצא אסעד ללא רוח חיים, במקום שבו שהה קודם לכן בהוראת הכוח.

כאמור, נשלחו מכתבי שימוע בעקבות חקירות מותו. במסגרת החקירה נמצאו חריגות בהתנהלותם של מפקד כוח הבידוק ושל מפקד הכוח ששמר על המעוכבים. לצד זאת, נמצא כי לא ניתן לבסס קשר סיבתי בין חריגות אלה לבין מות המנוח. היום (ה') הודיעה הפרקליטות הצבאית לעורכי דינם של השניים, כי נשקלת הגשת כתבי אישום נגדם, בכפוף לעריכת שימוע, בגין החריגות בהתנהלותם.