כוכבי מקים ועדת בדיקה לפרשיית הקצין מאמ"ן

שנה וחצי אחרי שהקצין ת' שנחשד בעבירות חמורות שפגעו בביטחון המדינה התאבד בכלא הצבאי, הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי מקים ועדת חקירה שתבחן את המקרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/22 13:29 יד בחשון התשפג

כוכבי מקים ועדת בדיקה לפרשיית הקצין מאמ"ן
הפגנה למען הקצין שמת בכלא. ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, מינה את האלוף במילואים ניצן אלון לעמוד בראש ועדה לבחינת  הארוע בגישה מערכתית ובראייה כוללת, תוך התבססות על עבודת הוועדות הקודמות שהוקמו (תא"ל מיל' שער ותא"ל מיל' לוריא), בדבר מותו של קצין אקדמאי בכיר) ת', אשר שירת באגף המודיעין.
ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם ראש אכ״א, ראש אמ״ן והפצ״רית.

נזכיר כי לאחר מעצרו של ת׳ בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות, מינה ר' אמ"ן ועדה בראשות תא״ל (מיל׳) נעם שער, לבחינת היבטים הנוגעים למיון מועמדים והיבטים נוספים הנוגעים לשירותו הצבאי עד למעצרו ובהם מנגנוני הבקרה ביחידה בה שירת הקצין, במטרה להפיק לקחים ולמנוע חזרה של מקרים דומים. 



על פי דובר צה"ל הוועדה תבחן כאמור את האירוע בגישה מערכתית ובראיה פיקודית כוללת, תוך בחינת אופן הטמעתם ויישומם של לקחי האירוע ותציג מסקנות מערכתיות ולקחים פיקודיים נוספים ככל שיהיו. בנוסף, תבחן הוועדה את מעמדו של ת׳ כחייל בעת פטירתו במתקן הכליאה הצבאי.

האלוף במיל׳ ניצן אלון מונה לעמוד בראש הוועדה, אשר תציג את מסקנותיה לרמטכ"ל בתוך כחודש ימים.
בצה"ל מעדכנים כי הוועדה לא תעסוק בנסיבות מותו של הקצין, אשר נחקרות במסגרת חקירה פלילית של היחידה לחקירות פנים של צה"ל.  החקירה מצויה בשלבי סיום, ותסוכם על-ידי הפרקליטות הצבאית בתקופה הקרובה. משפחתו של ת׳ עודכנה בדבר הקמת הוועדה. צה״ל משתתף בצער המשפחה.